دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

پرورش ماهی

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر67  صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

پرورش ماهی قزل آلا

ماهی ها رده‌ای از پستانداران هستند که خود به دو زیر رده ماهیهای غضروفی و استخوانی تقسیم می‌شوند. برخی از ماهیها ساکن آبهای شیرین و برخی ساکن آبهای شور هستند. ماهیهای ساکن آبهای شیرین دارای راسته‌های متعدد هستند. یکی از راسته‌ها ، راسته آزاد ماهی شکلان (Salmoni formes) است و تیره آزاد ماهیان که قزل‌آلا جزء آن است، یکی از تیره‌های این راسته است.

موضوع: پرورش ماهی قزل آلا

 نحوه زندگی

ماهیان قزل آلا به هنگام ورود به رودخانه جهت جفت‌گیری و تخم ریزی لباس عروسی زیبایی به تن می‌کنند. تخم ریزی آنها بین ماههای بهمن و اسفند است. تعداد تخمها حدود ۱۰ هزار عدد است که تقریبا برای هر کیلوگرم و وزن بدن ماهی ماده ۱۵۰۰ عدد تخم برآورد می‌شود. بیشتر ماهیان بالغ نر و ماده بعد از تخم ریزی زنده مانده و در سال بعد برای تخم ریزی مجددا وارد آب رودخانه می‌شوند.

لارو این ماهی بوسیله نوارهای تیره رنگ با نقطه‌های قرمز زیاد مشخص می‌شوند. بچه ماهیان ۵ - ۱ سال در آب شیرین زندگی می‌کنند که در شمال اروپا این مدت به ۵ سال می‌رسد. هنگامی که طول آنها به ۲۵ - ۱۵ سانتیمتر رسید وارد آب شده و بیشتر در ساحل دریا بسر می‌برند.




این ماهی دارای یک نوار پهن به صورت رنگین کمان در هر طرف بدن است. دوره تخم ریزی از ماههای آخر زمستان تا اواخر بهار و تعداد تخمها بین ۵ - ۱ هزار عدد است. امروزه ماهی قزل آلای رنگین کمان به صورت ماهی شماره یک اکثر کارگاههای تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی در بیشتر نقاط جهان درآمده است. از خصوصیاتی که این ماهی را مورد توجه قرار داده، سازش آن با شرایط پرورش متراکم است. از طرف دیگر این ماهی در انتخاب غذا زیاد سختگیر نیست و از سرعت رشد خوبی نیز برخوردار است.

 ماهی قزل آلای دریاچه خزر

رنگ بدن این ماهی نقره‌ای است و در پهلوها ، لکه‌های ستاره‌ای شکل دیده می‌شوند. تعداد فلس بین باله چربی و خط جانبی ۱۹ - ۱۱ عدد است. قد متوسط ۷۷ سانتیمتر و وزن ۵ کیلوگرم است این ماهی که در قسمتهای کرانه شمالی ایران زندگی می‌کند در اواخر پاییز و اوایل زمستان ، جهت تخم ریزی وارد رودخانه‌های ورودی به دریاچه خزر می‌شود.

مواد غذایی این ماهی را در سنین پایین لارو حشرات و بچه ماهیان و در سنین بالا انواع ماهیان تشکیل می‌دهند. این ماهی از ماهیان باارزش این دریاچه است. صید بی‌رویه ، مسدود شدن راههای مهاجرت به سبب ساختن پلها ، در نظر نگرفتن راه مهاجرت ماهی و آلودگی آبها عواملی هستند که نسل ماهیان را به خطر انداخته‌اند.

 

هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

حجر و قیومت

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر77  صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

حجر و قیومت

حجر در لغت به معنای منع و بازداشتن آمده است. در اصطلاح حقوقی نیز حجر، به معنای عدم اهلیت استیفاست و در تعریف آن حقوقدانان معتقدند که، حجر عبارت است از منع شخص به حکم قانون از اینکه بتواند امور خود را بطور مستقل و بدون دخالت دیگری اداره کند و شخصاً اعمال حقوقی انجام دهد،به این ممنوعیت قانونی حجر گفته می شود.

موضوع: حجر و قیومت

فهرست عناوین

چکیده : 6

مقدمه : 6

انواع حجر: 6

1) حجر عام و حجر خاص: 6

2) حجر حمایتی و سوء ظنی: 7

3) حجر قانونی و حجر قضایی: 7

4) حجر مبتنی بر فقدان اراده و نقص اراده: 8

5) حجر در امور مالی و غیرمالی: 8

6) حجر مغیّی و حجری که غایت معنی ندارد: 8

*   تصرفات معسر : 11

*   معاملات معسر : 11

اولیاء 11

ولایت حاکم شرع: 11

ولایت پدر: 12

*   معاملات پدر در اموال فرزند صغیر : 12

*   پدر و مادر غیر مسلمان : 12

*   قیم شدن زن : 13

بلوغ 13

سن بلوغ پسران: 13

یکسان بودن تکالیف در بالغ: 14

علایم تعبدى و طبیعى بلوغ: 15

اسلام حجر 16

سیمای علمی حجر 17

سیمای معنوی، اجتماعی و نظامی 17

قیومیت : 20

صلابت توأم با مهربانی 21

حدیث ذیل مسؤلیت مرد را در برابر ملاطفت به زن به خوبی بیان می نماید : 22

خوش رفتاری باخانواده 23

توجه به قیومیت خدا و ترک گناه : 23

خانواده 28

مرد سالاری 30

شوهر مسؤل نه حاکم 30

مرد سالاری 32

اقتدار وصلابت : 32

حدیث ذیل مسؤلیت مرد را در برابر ملاطفت به زن به خوبی بیان می نماید : 33

خوش رفتاری باخانواده 34

قیومیت و رضاع 36

قیومیت حق است یا حکم ؟ 37

شرایط عهده دار امر قیومیت 39

نگهداری و سرپرستی از کودک پس از انحلال نکاح 42

ادله روایی قیومیت 44

نقد و بررسی رأی مشهور فقها 46

فصل‌ اول‌_  اهلیت‌ و انواع‌ آن‌ از نظر قانون‌ مدنی‌ 47

گفتار اول _ تعریف اهلیت 47

1ـ تعریف‌ لغوی‌ و فقهی‌ اهلیت‌ 47

2ـ تعریف‌ حقوقی‌ اهلیت‌ 48

گفتار دوم _ انواع اهلیت در قانون مدنی 49

3ـ اهلیت‌ دارا بودن‌ حقوق‌ 49

5ـ شرایط‌ اهلیت‌ تمتع‌ 49

6ـ اهلیت‌ قانونی‌ یا اهلیت‌ اجراء 50

7ـ اهلیت‌ تملک‌ـ یک‌ اصطلاح‌ نامناسب‌ 50

فصل‌ دوم‌ـ عدم‌ اهلیت‌ و انواع‌ آن‌  51

گفتار اول_ آیا عدم‌ اهلیت‌ تمتع‌ امکان‌ دارد؟ 51

گفتار دوم _ عدم‌ اهلیت‌ کلی‌ و نسبی‌ 52

الف‌ـ عدم‌ اهلیت‌ کلی‌ 52

ب‌ـ عدم‌ اهلیت‌ نسبی‌ 52

گفتار سوم ـ آثار حقوقی‌ عدم‌ اهلیت‌ کلی‌ و نسبی‌ 52

گفتار چهارم _ بررسی‌ برخی‌ از مصادیق‌ عدم‌ اهلیت‌ 53

گفتار پنجم _ یک‌ استثناء 55

فصل‌ سوم‌ ـ مبانی‌ حقوقی‌ حجر و عدم‌ اهلیت‌ 57

1ـ حمایت‌ از شخص‌ محجور 57

2ـ حمایت‌ از اشخاص‌ ثالث‌ 57

3ـ حمایت‌ از جامعه‌ و رعایت‌ نظم‌ عمومی‌ آن‌ 58

4ـ عدم‌ اهلیت‌ قانونی‌ 59

5ـ عدم‌ اهلیت‌ و یا ممنوعیت‌ قضائی‌ و اداری‌ 59

فصل‌ چهارم‌ ـ ماهیت‌ حقوقی‌ مقررات‌ مربوط‌ به‌ اهلیت‌ 60

گفتار اول _ آیا قوانین‌ مربوط‌ به‌ اهلیت‌ از جمله‌ قوانین‌ آمره‌ محسوب‌ می‌شوند؟ 60

گفتار دوم _ قوانین‌ آمره‌ و تحدید اراده‌ 61

گفتار سوم _ نتیجه‌ بحث‌ 61

فصل‌ پنجم‌ـ تعریف‌ اهلیت‌ و شرایط‌ آن‌ در قانون‌ مدنی‌ 62

کلیات‌ـ شرایط‌ اهلیت‌ در قانون‌ مدنی‌ 62

گفتار اول‌ـ شرط‌ اول‌ اهلیت ‌؛ بلوغ‌ 62

الف‌ـ تعریف‌ بلوغ‌ 63

ب‌ـ تعریف‌ صغیر و انواع‌ آن‌ 63

1ـ تعریف‌ صغیر 63

2ـ انواع‌ صغیر 64

ج‌ـ تعریف‌ تمیز و آثار حقوقی‌ آن‌ 64

1ـ تعریف‌ تمیز 64

2ـ تشخیص‌ عرفی‌ تمیز 65

3ـ آثار حقوقی‌ تمیز 65

4ـ یک‌ اشکال‌ 65

گفتار دوم‌ ـ دامنه‌ عدم‌ اهلیت‌ صغیر و آثار حقوقی‌ آن‌ 66

الف‌ـ مواردی‌ که‌ صغیر دارای‌ اهلیت‌ شناخته‌ می‌شود 66

1ـ تملکات‌ بلاعوض‌ 66

تذکر: یک‌ ایراد و پاسخ‌ آن‌ 67

2ـ1  دکترین‌ و نظریه‌ علمای‌ حقوق‌ 68

3ـ قراردادهای‌ کار 69

3_ 2_ دکترین‌ علمای‌ حقوق‌ 70

منابع: 72

 چکیده :

حجر در لغت به معنای منع و بازداشتن آمده است. در اصطلاح حقوقی نیز حجر، به معنای عدم اهلیت استیفاست و در تعریف آن حقوقدانان معتقدند که، حجر عبارت است از منع شخص به حکم قانون از اینکه بتواند امور خود را بطور مستقل و بدون دخالت دیگری اداره کند و شخصاً اعمال حقوقی انجام دهد،به این ممنوعیت قانونی حجر گفته می شود.

) حجر مبتنی بر فقدان اراده و نقص اراده:

گاهی حجر به علت نبود قوه درک، شعور  و اراده است که اصلاً شخص محجور، فاقد قوای دماغی سالم است مثل مجنون و گاهی حجر به علت نقص در قوای دماغی یا عدم کفایت اراده است؛ مثل حجر صغیر ممیز یا سفیه.

 

5) حجر در امور مالی و غیرمالی:

گاهی حجر و ممنوعیت تصرف شخص، فقط در امور مالی است مثل حجر سفیه که در امور غیر مالی نمی‌باشد و فقط در امور مالی است که عقل معاش ندارد و گاهی حجر هم شامل امور مالی و هم غیر مالی است مثل حجر صغیر و مجنون که عام است.

 

6) حجر مغیّی و حجری که غایت معنی ندارد:

گاهی حجر محدود به زمان خاصی است مثل حجر صغیر که پس از رسیدن به سن بلوغ و رشد، مرتفع می‌شود. ولی گاهی غایت معنی ندارد مثل حجر مجنون که معلوم نیست که برطرف می¬شود یا نه و تا کی ادامه دارد.

احـکام حجر

اسباب حجر

اعسار:

معنى مُعسر :

سؤال 688 : به نظر جناب عالى معسر به چه کسى گفته مى شود ؟ آیا به صرف نداشتن مصرف سال به کسى معسر گفته مى شود یا این که باید امکان تحصیل مال نیز نداشته باشد تا به او معسر اطلاق شود ؟

جواب : معسر کسى است که اموال موجودى او به بدهى هاى حال او کافى نباشد و چنانچه قادر به تحصیل مال باشد بر او واجب است که تحصیل نموده و اداء دیون بنماید .

*   مقصود از عنوان اعسار :

سؤال 689 : آیا اعسار یک عنوان کلى قابل انطباق بر مجموعه فقه است یا فقط حاکم بر امورات مالى و محدود به مسائل مالى است ؟

جواب : شخص محجور شرعاً از تصرف در مال خود فقط ممنوع است .

*   اشتراک معسر و مفلس درحکم :

سؤال 690 : آیا معسر و مفلس داراى یک حکم اند ؟ آیا جمیع تصرفات معسر حین الاعسار حتى در مستثنیات دین نافذ و صحیح است ؟ در این مورد بین قبل و بعد حکم حاکم به اعسار فرقى هست یا خیر ؟

جواب : احکام معسر و مفلس یکى است و منع از تصرفات شرعاً بعد از حکم حاکم شرع است .

*   راه ثبوت اعسار :

سؤال 691 : راه هاى ثبوت اعسار را چه مى دانید ؟ آیا راه تشخیص منحصر به طریق بینه و قسم است یا از استظهار و کشف و علم و امثال آن نیز در ثبوت آن مى توان استفاده نمود ؟

جواب : چنانچه بر اثر استظهار و کشف براى حاکم ( مجتهد جامع الشرائط ) علم به اعسار حاصل شود مى تواند حکم به اعسار نماید .

سؤال 692 : با توجه به این که احکام ظاهریه در شبهات موضوعیه احتیاج به فحص و کشف ندارد در ثبوت اعسار اشخاص فحص و تحقیق مبناى شرعى دارد یا خیر ؟ و آیا در این مورد نیز فقط باید از قاعده « البینة للمدعى و الیمین على من انکر  باید استفاده نمود یا راه هاى دیگرى از قبیل علم قاضى ، استظهار از حال معسرو تحقیق از افراد وتوجه به مستندات و ادله ارائه شده نیز طرق شرعى هستند ؟

جواب : استظهار از حال معسر و تحقیق از افراد و مستندات و ادله مقبوله چنانچه سبب علم قاضى ( مجتهد جامع الشرائط ) شود ، مى تواند به آنها حکم به اعسار نموده و اعسار ثابت مى شود .


 هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

پروژه بررسی اعتیاد

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر72صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

پروژه بررسی معضل اعتیاد از دیدگاه اجتماعی و حقوقی و بررسی عوامل گرایش به مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر، مشکل اجتماعی است که اکثر جوامع به آن مبتلا هستند. اطلاعات و آمار جدیدی که درباره موضوع مواد مخدر و اعتیاد در جامعه ما منتشر می شود، حاکی از مسأله بودن این پدیده اجتماعی است. دبیر جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گزارشی اعلام کرده است سالانه ۵ درصد به جمع معتادان کشور افزوده می شود، در حالی که سازمان بهزیستی کشور تنها توان مداوای ۲ درصد معتادان را دارد. بر اساس گزارش سمینار پیشگیری از اعتیاد در تابستان ۱۳۸۰و ۷۰ درصد معتادان ایران متأهل هستند و علاوه بر این روزانه ۶۰۰ نفر در رابطه با مواد مخدر در کشور دستگیر می شوند و ماهانه ۱۰۰نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر می میرند.

عنوان : پروژه بررسی معضل اعتیاد از دیدگاه اجتماعی و حقوقی و بررسی عوامل گرایش به مواد مخدر

فهرست

مقدمه :

تعریف اعتیاد به مواد مخدر

۱- نوآوری:

۲- مناسک گرایی:

۳- انزواطلبی:

۴- شورش:

بررسی اعتیاد از دیدگاه حقوقی :

1- مفهوم اعتیاد و وضعیت حقوقی آن در ایران و کشورهای دیگر

1ـ1) مفهوم اعتیاد

2ـ1) وضعیت حقوقی اعتیاد در کنوانسیون 1988

3ـ1) وضعیت حقوقی اعتیاد در ایران

4ـ1) وضعیت حقوقی اعتیاد در برخی کشورهای دیگر

مفهوم حقوق بشر و مصادیق آن درباب معتادان

1ـ2) مفهوم حقوق بشر

2ـ2) حقوق معتادان

1-2-2) معتاد و حق آموزش

2-2-2) معتاد و حق کار

3-2-2) معتاد و حق ازدواج

4-2-2) معتاد و حق درمان

5-2-2) معتاد و حق دادرسی عادلانه

6-2-2) معتاد و تبعید وی

نحوه مجازات معتادین وتاثیر آن برترک اعتیاد

تحلیل پاره‌ای از مجازات‌های جرایم مرتبط با مواد مخدر

1ـ مصادره و جریمه‌ی نقدی‌:

2ـ مجازات اعدام‌

3ـ مجازات حبس‌

4ـ مجازات شلاق‌

بررسی وضعیت اعتیاد در گروه دوستی همسالان :

دوست ‌یابی در دوره نوجوانی:

نقش سازنده معلم در پیشگیری از اعتیاد

مقطع دبستان و پیشگیری از اعتیاد

اما در مورد فراموش شدن:

نقش خانواده

 شرایط پیش‌نیاز برای طرح اعتیاد در کلاس چهارم و پنجم

فایدة پیش‌نیازهای کلاس در بحث اعتیاد

انتقادی بر پیش‌نیازها

ابزار معلم در کلاس و کاربرد آن‌ها در موضوع اعتیاد

ایجاد موقعیت بحث دربارة دوست و دوست‌نما

مناسبت‌ها و جشن‌ها و نقش آن در اعتیاد

 نقش دولت‌های استعمارگر

رفتار افراد معتاد

رشد اجتماعی در دورهء نوجوانی:

تغییر رفتار اجتماعی در نوجوانی :

الف)دگرگونی رفتار اجتماعی در پسران :

ب)دگرگونی رفتار در دختران نوجوان :

عوامل مؤثر در رشد تکامل اجتماعی نوجوان :

الف)اثر خانواده در رشد اجتماعی نوجوان

کمک به تصمیم‌گیری

پایه دوستی‌های عاقلانه

درس‌خواندن گروهی

آسیب شناسی :

رویکرد اسلام به دوستی

شناخت، عاملی مهم در دوستیابی

ویژگیهای دوست بد

6-4) خیانت کننده، ستمگر و سخن چین

7) افراد پست و کم اعتبار در جامعه

8) بازدارنده از خوبیها و سوق دهنده به زشتی ها

 

نتیجه گیری و ارائه راه حل ها:

روش درمانی- روانپزشکی معتادان:

راه حل نهایی: مبارزه با مواد مخدر:

فهرست منابع :

 

تعریف اعتیاد به مواد مخدر

سازمان بهداشت جهانی اعتیاد را به طور متناوب یا مزمن حالتی می داند مضر جهت فرد و اجتماع که به وسیله مصرف مستمر ماده تخدیرکننده چه طبیعی، چه مصنوعی ایجاد می گردد و خواص آن عبارتند از:

۱- میل و احتیاج به مصرف ماده مخدر و تهیه آن به هر صورت و عنوان، ۲-گرایش جهت اضافه نمودن آن هر روز بیشتر، ۳- انقیاد روانی و گاهی جسمی در نتیجه استعمال مواد مخدر. اعتیاد به مواد مخدر، حالت وابستگی یا عادت مرضی در به کار بردن مواد سمی تحریک کننده یا آرام بخش دستگاه عصبی که به صورتی مطبوع حس درونی و وضع عاطفی را تغییر می دهد. این وضع با اعتیاد تدریجی و حالت نیاز دردناکی که بر اثر نبودن مواد سمی بروز می کند، مشخص می شود(نیر، ۱۳۷۲: ۳۲)

دراین نوشتار به دنبال پاسخی برای این سؤالات هستیم؛ علل و عوامل مؤثر در اعتیاد به مواد مخدر در بین افراد کدام است؟ کدام یک از نظریه های جامعه شناسی انحرافات، بیشتر می تواند معضل اعتیاد را تبیین کند؟  و در نهایت راه حل های پیشگیری از اعتیاد کدام است؟

جامعه شناس در پی کشف علل و عوامل اجتماعی موثر بر جرم و عمدتاً شرایط اکتسابی در محیط است. اعتیاد دلایل متعددی دارد. شرایط اعتیاد در هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است. و به شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روانی و شخصیت جامعه و فرد مربوط می شود.(نیر، ۱۳۷۲: ۳۶).

از دیدگاه جامعه شناختی، آنچه مهمتر از عوامل فردی در گرایش به اعتیاد به مواد مخدر می باشد، عوامل اجتماعی- فرهنگی است. جامعه شناسان علل ارتکاب جرم را در وضع نابسامان اجتماعی و اقتصادی دانسته، معتقدند که هیچکس بالفطره مجرم و بزهکار نیست. از این جهت فرد را مقصر نمی دانند و می گویند اوضاع اقتصادی و شرایط نامساعد اجتماعی عامل ارتکاب جرم است.

تحقیقات نشان می دهد که اغلب افرادی که در خانواده های معتاد متولد می شوند و پرورش می یابند، تکرار مصرف اعضای خانواده برایشان عادی شده و ترس از تجربه مصرف از آنها دور می شود. نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی و شکاف عمیق طبقاتی در جامعه، بیکاری، از بین رفتن و جابه جایی ارزشهای جامعه، رشد بی قواره صنعت؛ اگر در جامعه ای رشد صنعت به سرعت افزایش یابد و درآمد ناشی از این ثروت عادلانه توزیع نگردد و از طرف دیگر در آن جامعه برای تفریح، شادی و گذران اوقات فراغت و بیکاری جوانان از طرف دولت برنامه ریزیهای اجتماعی نشده باشد و رشد صنعت و شهرنشینی، شکاف طبقاتی را زیاد کند، همه این عوامل، باعث گرایش به انحرافات از جمله اعتیاد خواهد شد. (فرجاد، ۱۳۷۱: ۱۵۵).

نظریه های روان شناسی و نظریه های جامعه شناسی انحرافات از قبیل نظریه کنش اجتماعی و آنومی پارسونز، نظریه های رادیکال  مارکسسیت ها درباره انحرافات اجتماعی، نظریه های خرده فرهنگی کوهن، میلر، نظریه های کنترل اجتماعی، نظریه جنسیت، نظریه برچسب زنی و... می تواند معضل اعتیاد را تبیین نماید. از آنجایی که در این نوشتار بیشتر به شرایط و فشارهای ساختاری در جامعه تأکید شده است، از نظریه آنومی مرتن و نظریه برچسب زنی لمرت و بیکر استفاده شده است. مرتن با رویکرد کارکرد گرایانه و با الهام از اندیشه های دورکیم به دنبال راه حلی جامعه شناسانه برای انحرافات اجتماعی جامعه آمریکایی نیمه اول قرن بیستم بود.

مرتن معتقد است که این شرایط ساختی است که علت ریشه ای انحرافات اجتماعی است. از نظر مرتن در هر جامعه دو ساخت اساسی وجود دارد که میان آنها در درون یک نظام اجتماعی روابطی کارکردی وجود دارد. این دو ساخت اساسی یکی اهداف نهادی شده و دیگری وسایل نهادی شده است.

اهداف نهادی شده عبارتست از تعاریف نهادی شده درباره ارزشها و امور مطلوب و وسایل نهادی شده عبارت از شیوه های استاندارد شده کنش برای نیل به اهداف و یا هنجارهای مقرری که برای وصول به اهداف نهادی شده وضع شده اند(اسکیدمور، ۱۳۷۲: ۱۶۰- ۱۵۹).

در هر جامعه ای در پرتو ارزشها و اصول اساسی آن جامعه یک شخصیت آرمانی تعریف می شود و در قله آرزوها و تمنیات افراد آن جامعه قرار می گیرد. از طریق ابزارهای مختلف جامعه پذیری، آموزش و پرورش، رسانه ها، این شخصیت آرمانی در منظر عمومی تبلیغ شده و افراد به آن خوانده می شوند. مثلاً رسیدن فرد به اوج موفقیت مادی و شخصیتی که در بالاترین مراتب پایگاه اقتصادی، اجتماعی است، همان هدف نهادی شده مرتن در جامعه آمریکایی عصر او محسوب می شود(معیدفر، ۱۳۷۹: ۳۲).

در هر حال مرتن یکپارچگی و انسجام را حالتی در یک نظام اجتماعی یا جامعه تعریف می کند که میان این دو ساخت اساسی یعنی اهداف و وسایل نهادی شده تعادل برقرار باشد. اما از نظر مرتن یک جامعه یا نظام  اجتماعی می تواند در حالت سوءیکپارچگی بسر برد. سوءیکپارچگی وضعیتی است که در آن تعادل ساختاری در تهدید قرار گرفته باشد. وضعیتی که در آن تأکید بر وسایل نهادی شده کمتر از تأکید بر اهداف نهادی شده باشد، در چنین وضعیتی چهار الگوی رفتار انحرافی را می توان در جامعه پیش بینی کرد. از نظر مرتن همه این شیوه ها غیرقانونی شناخته شده و شیوه های انطباق فردی نام می گیرند که جایگزین شیوه های انطباق جمعی شده یا به آن اضافه می شوند. این چهار شیوه انطباق فردی عبارتند از نوآوری (innovation )مناسک گرایی (ritualism) انزواطلبی (ritreatment) و شورش (rebellion).


هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

پروژه کار اجباری کودکان

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر27  صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

پروژه کودکان کار و خیابان

دوران کودکی در رشد و سلامت کودکان وشکل‌گیری شخصیت آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است و توجه به نیازها و حقوق اساسی آنان در این سال‌های حساس، نقش مهمی در پرورش کودکانی توانمند و شایسته برای خود وجامعه‌ای که سازندگان آینده آن هستند، ایفا می‌کند. وجود آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در هرجامعه‌ای، کودکان را بیشتر از گروه‌های دیگر در معرض خطر قرار می‌دهد و به رشد و سلامت آنان آسیب می‌رساند.در کشور ما نیز، کودکان به دلایل مختلف (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...) با آسیب‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو هستند. کودکان کار و خیابان ازجمله کودکان در معرض آسیب هستند که عمدتاً به دلایل اقتصادی، بیشترین وقت خود را 

موضوع:

پروژه کودکان کار و خیابان

فهرست مطالب

مقدمه :

کودکان کار

کودکان خیابان

ریشه یابی معضل «کودکان خیابانی»

رشد احساس مسئولیت برای اقدام 

حذف کار کودکان بخش جدای ناپذیری از دستور کار ILO است 

 ضرورت تشکیل بخش بهداشت جهانی شایسته...

مطالبات بخش بهداشت NGO

اقدامات انجام شده بخش بهداشت

ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان:

اهداف بانک اطلاعات

برنامه‌های بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان:

مهم ترین مشکلات کودکان کار و خیابان

پیشنهادهایی برای کاهش کار کودکان و کودکان کار

چگونه مى‌توان محیطى حمایتى براى کودکان کار فراهم کرد؟ 

● چه باید کرد؟

توصیه‌

نتیجه گیری :

منابع :

مقدمه :

دوران کودکی در رشد و سلامت کودکان وشکل‌گیری شخصیت آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است و توجه به نیازها و حقوق اساسی آنان در این سال‌های حساس، نقش مهمی در پرورش کودکانی توانمند و شایسته برای خود وجامعه‌ای که سازندگان آینده آن هستند، ایفا می‌کند. وجود آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در هرجامعه‌ای، کودکان را بیشتر از گروه‌های دیگر در معرض خطر قرار می‌دهد و به رشد و سلامت آنان آسیب می‌رساند.در کشور ما نیز، کودکان به دلایل مختلف (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...) با آسیب‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو هستند. کودکان کار و خیابان ازجمله کودکان در معرض آسیب هستند که عمدتاً به دلایل اقتصادی، بیشترین وقت خود را در محیط‌های نا‌امن و پرمخاطرة خیابان می‌گذرانند. این کودکان، به‌ویژه دختران، بیشتر در معرض خطرات گوناگون قرار می‌گیرند. براساس پژوهش‌های انجام شده در مورد وضعیت این کودکان در کشور ما، آن‌ها از حقوق اولیه خود مثل آموزش، بهداشت، تغذیه مناسب و...محرومند و در همه زمینه‌های رشد (جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی) با مشکلات فراوانی مواجه هستند و از نارسایی‌های زیادی رنج می‌برند. کودکان کار  و خیابان باوجود مشکلات متعددی که آنان را در معرض خطر قرار می‌دهد، از حمایت‌های آموزشی، بهداشتی، روانی و اجتماعی لازم برخودار نیستند و حتی بسیاری از این بچه‌ها که دور از خانواده یا بدون خانواده یا بدسرپرست‌اند، از حمایت‌های خانوادگی نیز محرومند؛ در نتیجه بیشتر دچار مشکلاتو آسیب‌ها می‌شوند.   

شناخت وضعیت، مشکلات و آسیب‌های این کودکان، گردآوری آمار، اطلاعات و منابع گوناگون در مورد آنان، آشنایی با علل و عوامل ایجاد کنندة این آسیب‌ها و افزایش آن‌ها، اولین گام در راه کمک‌رسانی به این کودکان و تلاش برای ایجاد تغییرات لازم در زندگی آنان به‌منظور بهره‌مندی  از حقوقشان است. کمبود اطلاعات و پراکندگی آن‌ها در ارتباط با کودکان در معرض آسیب به‌طور عام و کودکان کار و خیابان به‌طور خاص ازجمله موانعی می‌باشد که در راه برنامه‌‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌های لازم برای رهایی آن‌ها از شرایط آسیب وجود دارد. شکل‌گیری بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان می‌تواند در این زمینه، راه‌گشا باشد.


هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .