دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

اندازه گیری زیرالنون به روش کروماتوگرافی

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر با فرمت word در 27 صفحه تهیه و آماده چاپ میباشد...........

اندازه گیری زیرالنون به روش کروماتوگرافی

 

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب قانون، تنها مرجع رسمی کشور است که عهده دار وظیفه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) میباشد

فهرست مندرجات   

پیش گفتار    ب 

1  هدف       1

2  دامنه کاربرد     1 

3  مراجع الزامی   1

4  اصطلاحات و تعاریف    2     

5  مواد لازم 6

6  وسایل لازم     8   

7  نمونه برداری 10

8  اساس روش   11

9  روش اجرای آزمون       11 

10 بیان نتایج       17

11  دقت     18 

12  گزارش آزمون      19

 

پیش گفتار 

استاندارد"خوراک دام – اندازه گیری زیرالنون به روش کروماتوگرافی لایه نازک- روش آزمون"که توسط کمیسیونهای مربوط تهیه و تدوین شده و در چهارصدوهجدهمین جلسه کمیته ملی استاندارد خوراک و فرآورده های کشاورزی مورخ 16/12/82 مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 بعنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها ارائه شود، در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین تجدید نظر آنها استفاده کرد.

در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه در حد امکان بین این استاندارد و استاندارد ملی کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود.

منبع و ماخذی که برای تهیه این استاندارد به کار رفته به شرح زیر است:

1- ISO 6870: 1985(E) Animal feeding stuffs – Determination of zearalenone content

 

خوراک دام – اندازه گیری زیرالنون به روش کروماتوگرافی لایه نازک1- روش آزمون 

1    هدف 

هدف از تدوین این استاندارد، تعیین روش  برای اندازه گیری زیرالنون در خوراک دام ( به ویژه  ذرت ) می باشد.

یادآوری – اگر چه نقاط فلورسانسی که سورگام2 ایجاد می کند مشابه با زیرالنون است ولی هنوز  از این روش برای اندازه گیری زیرالنون در خوراک دام استفاده می شود، زیرا مقادیر 3 پس از ظهور کروماتوگرام در جهت دوم متفاوت هستند. این نقاط فلورسانس سورگام با روش های تاییدی مشخص شده در این استاندارد خاص ظاهر نمی شوند.

 با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان.........

استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

    با سلام خدمت دوستان گرامی این مقاله با فرمنwordدر29صفحه میباشد.....

  استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

 

فهرست مطالب

استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

هدف

دامنه کاربرد

ویژگیها

 بسته بندی و علامتگذاری

 نمونه‏برداری

روشهای آزمون

 استاندارد ویژگیها و روشهای آزمون آرد بادام زمینی که بوسیله کمیسیون فنی مواد غذائی تهیه و تدوین شده و در کمیسیون نهائی مادر مورد تائید قرار گرفته و در سی و یکمین جلسه کمیته ملی مواد غذائی مورخ 61/3/30 تصویب گردید . 

 پس از تأیید شورایعالی استاندارد و به استناد ماده یک ( قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذر ماه 1349) به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد . 

 برای حفظ همگامی و همآهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد . 

 بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده نمود . 

 در تهیه این استاندارد سعی بر آن بوده است که با توجه نیازمندیهای خاص ایران حتی‏المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استاندارد و روشهای متداول در کشورهای دیگر همآهنگی ایجاد شود . 

 لذا با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم استاندارد حاضر با استفاده از منابع زیر تهیه گردید . 

1-    1-   Specification for edible

Groundnut flour (expeller pressed) 1975.

 

2 ـ کتاب دانه‏های روغنی تألیف دکتر ناصر سعادت لاجوردی صفحه 47-58 انتشارات دانشگاه تهران سال 1359 

 

استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

 1 ـ هدف 

 هدف از تدوین استاندارد تعیین ویژگیها و روشهای آزمون و بسته‏بندی و علامت‏گذاری بادام زمینی خوراکی است که روغن آن توسط ادوات مکانیکی مناسب استخراج شده است . 

 2 ـ دامنه کاربرد 

 این استاندارد شامل ویژگیهای آرد بادام زمینی 1 روغن گرفته است که جهت استفاده در غنی کردن انواع آرد بکار می‏رود . 

 3 ـ ویژگیها 

 3 ـ 1 ـ ماده اولیه باید از مغز دانه‏های درسته و کامل رسیده , تازه و سالم و عاری از هر گونه آلودگی قابل رویت قارچی و شیمیائی تهیه شده و در دستگاههای تمیز به نحو بهداشتی روغن آن استخراج شود . 

 برای انتخاب دانه‏های سالم می‏توان از بازرسی عینی و یا دستگاههای الکترونیکی استفاده نمود . 

 3 ـ 2 ـ آرد حاصله از عمل استخراج مکانیکی باید به رنگ سفید و یا متمایل به قهوه‏ای روشن باشد و از لحاظ ترکیب یکنواخت و عاری از آفات و امراض و بو و طعم نامطبوع بوده و هیچ نوع رنگ و ماده معطر و مواد افزودنی نامناسب دیگر به آن اضافه نشده باشد . 

 3 ـ 3 ـ قطر ذرات ـ قطر ذرات آرد بادام زمینی باید به ترتیبی باشد که حداقل 95 درصد آرد ازالک به قطر چشمه‏های 710 میکرون رد شود و 80 درصد وزنی ازالک با چشمه‏های به قطر 500 میکرون عبور می‏کند . 

 3 ـ 4 ـ در تولید , بسته‏بندی و نگهداری محصول باید اصول بهداشتی کارگاه و وسائل مورد استفاده در مدنظر باشد ( باستاندارد مقررات بهداشتی کارگاه ایران شماره 1836 مراجعه شود .) 

 3 ـ 5 ـ آرد بادام زمینی روغن گرفته باید با جدول ویژگیهای زیر مطابقت داشته باشد 

با ارزوی موفقیت برای شما دوستان گرامی..............

مقاله درمورد هوش هیجانی

    با سلام خدمت دوستان گرامی این مقاله با فرمتwordدر15 صفحه میباشد....

 هوش هیجانی

     یکی از مؤلفه های روانشناسی که از دهه 1990میلادی به بعد در ادبیات مدیریت به کار رفته است      هوش هیجانی2 است. (گلمن3وهمکاران، 1998). که ارتباط مستقیمی با اثر بخشی سازمان دارد(چرنیس4،2001،ص8) و به بهبود عملکرد سازمان کمک می کند.

مقدمه

    اکثر مردم عضو سازمانهایی1 با ساختار رسمی و ساختار غیر رسمی هستند. رابینز2 سازمان را اینگونه تعریف می کند:

     "سازمان پدیده ای اجتماعی است که به طور آگاهانه هماهنگ شده، دارای حدو مرزهای نسبتاً مشخصی بوده وبرای هدف یا مجموعه ای از اهداف بر اساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند."(رابینز، 1987 ص 3). در سازمانها به جز عامل حیاتی مدیریت، عنصر اساسی دیگری به نام «انسان ها» وجود دارند.

     در واقع توفیق سازمانها مستقیماً به استفاده مؤثر از منابع انسانی بستگی دارد. (حقیقی و دیگران، 1380). «رهبری» به عنوان یک کارکرد اجتماعی مهم، میانجی بین این دو یعنی «مدیریت» و «منابع انسانی» است.

     «رهبری»3 هنر مدیریت است (دویتری4، 1984) به نحوی که رهبری اثر بخش می تواند در افراد که به منظور تعیین و تحقق هدفها نفوذ کند و حس وفاداری وهمکاری همراه با احترام در آنها به وجود آورد. (دویتری، 1984 ترجمه میرسپاسی ص 337). از سوی دیگر توانایی نفوذ در دیگران به وسیله قدرت بوجود می آید. (هرسی و بلانچارد5، ترجمه کبیری ص228). 

     پس قدرت به عنوان پدیده اجتناب ناپذیر ویژگی اساسی نقش مدیراست که اثر بخشی6 او را در سازمان فراهم می سازد. قدرت در سازمان خود به خود پدید نمی آید، بلکه سرچشمه هایی دارد که هر یک در نوع رهبری مدیر اثر می گذارد. (حقیقی و دیگران، 1380 ص 402) اهمیت منابع قدرت7 برای یک مدیر تا آنجا است که حتی از حیث روابط انسانی نیز به آن پرداخته شده است و ضرورت آن در جامعه امروزی ما به اثبات رسیده است. (گریفیث8، ترجمه بخشی ص 126).

__________________________________________

     7. power resurce 4. daughtrey 1. organization

2. ROBBINS                   5.  hersy/ BLanchard                8. Griffiths          

3. Leadership                   6. Effectivness

     در عین حال همیشه باید در سازمانهای آموزشی و غیر آموزشی این نکته را مدنظر قرار دهیم که آشنایی با شیوه و نوع کاربرد قدرت و استفاده صحیح از آن ما را در تحقق و تأمین هدفهای سازمان کمک می کند، نه خود قدرت. به اعتقاد ابراهام زلزنیک1 (1997) قدرت در دست افراد خطا و ریسک انسانی به دنبال دارد و گاهی کاربرد نامناسب منابع قدرت از جانب مدیران موجب فشارهای روحی و روانی در سازمان می شود که باعث به خطر انداختن بهداشت روانی معلمان  می شود. در نتیجه ناگزیر به استفاده از علم روانشناسی به منظور حل مسائل روحی و روانی در محیط سازمانی خود هستیم. (ساعتچی، 1381).

     یکی از مؤلفه های روانشناسی که از دهه 1990میلادی به بعد در ادبیات مدیریت به کار رفته است هوش هیجانی2 است. (گلمن3وهمکاران، 1998). که ارتباط مستقیمی با اثر بخشی سازمان دارد(چرنیس4،2001،ص8) و به بهبود عملکرد سازمان کمک می کند.(Clophil, Dunstuble, 2004 ).

    هوش هیجانی سعی در تشریح جایگاه و تفسیر هیجانات و عواطف در توانمندیهای اساسی دارد.5 (گلمن و دیگران (2002)، گلمن معتقد است هنگامی که سعی در توضیح دلایل اثر بخشی رهبران بزرگ داریم و درباره استراتژی و بینش قوی صحبت می کنیم، یک چیز مهمتر وجود دارد که:  «رهبران بزرگ از طریق عواطفشان کار می کنند.» (گلمن 2001).

     در مجموع باید گفت که رهبری و ریاست به معنای تسلط نیست بلکه هنر متقاعد کردن اشخاص برای کار در جهت یک هدف مشترک است. زیرا گلمن و همکارانش (2002) معتقدند رهبران که از هوش هیجانی بهره می گیرند و از رهبری هیجانی استفاده می کنند الگوی سلامتی و روابط کاری مؤثر خلق می کنند.

 

__________________________________________________

           4. cherniss         1. Zaleznik

2. Emotional intelligence                5. caruso

3. Golman              

   در نتیجه ضمن اینکه هوش هیجانی نقش مرکزی درفرایند رهبری ایفا می کند؛ (گورگی1 ، 2000) باعث تنوع در منابع قدرت می شود، (کی یرستد2 ، 1999)، از اختلالات روانی پیشگیری اولیه به عمل می آورد (بار- اون3، 1999) و باعث توانمندی انسان دربعد شایستگی های شخصی و اجتماعی می شود. (گلمن، 1995)

     با توجه به اینکه معلمین یکی از عناصر عمده در شکل گیری سازمانهای آموزشی هستند و حمایت و نگهداری معلم از مهمترین وظیفه مـدیران است (عسگریان، 1376)و با توجه به اهمیت و ضرورت هوش هیجان که برای مدیران هر سازمان به اختصار ذکر شد، مدیران مدارس نه تنها باید نسبت به هوش هیجانی دانش آموزان و معلمان حساس باشند بلکه باید نسبت به هوش هیجان خودشان نیز حساس باشند و به استفاده درست آن توجه نمایند. 

    در این تحقیق با توجه به اهمیت هوش هیجانی مدیر در رهبری مطلوب و با توجه به غیر قابل تفکیک بودن منابع قدرت مدیران برای رهبری آموزشی محقق به بررسی رابطه هوش هیجانی آنان با منابع قدرت می پردازیم.

 

 

 


__________________________________________________

       1. George 

2. Kierstead

3. Baron

بیان مسأله

    قدرت1 در نزد همه انسانها و بالتبع در سازمانها وجود داد اما به رغم این گستردگی میزان آن در نزد افراد متفاوت است. تعاریف زیادی برای قدرت وجود دارد. برای مثال:

- تالکوت پارسونز2 معتقد است که قدرت چیزی است که به گسترده ترین شکل در جهان پخش شده است. 

- راسل3 معتقد است که قدرت ایجاد تأثیرات مورد نظر است (راسل 1938).

- رانگ4 قدرت را به کنترل مورد نظر و توفیق آمیز دیگران محدود می کنند (رانگ 1968).

- استگدیل5 قدرت را ابزار رهبری می داند که با آن رهبر بر رفتار پیروان نفوذ می کند.                (استگدیل 1974). 

- و به تعریف فرنچ6 قدرتی که A بر B دارد عبارت است از حداکثر نیرویی که A می تواند در B القا کند منهای حداکثر نیرویی که B می تواند در جهت مخالف بوجود آورد (فرنچ 1956).

- حقیقی و همکاران قدرت را ویژگی اساسی نقش یک مدیر می داند که زمینه اثر بخشی او را در سازمان فراهم می سازد (حقیقی و همکاران 1382).

    اما کاترین بنزینگر7 به فرآیند کسب قدرت و بکارگیری آن دیدگاهی خاص بخشیده است.                (هرسی و بلانچارد ترجمه کبیری 1378).

با ارزوی موفقیت برای شما دوستان گرامی....

ماشین های بسته بندی مواد غذایی

 با سلام خدمت دوستان گرامی این پروژه با فرمتwordدر30صفحه میباشد...

  ماشین های بسته بندی مواد غذایی

 

ماشینهای مورد استفاده جهت بسته‌بندی مواد غذایی امروزه در طرح تیپهای متفاوت ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرند 

شمای کلی از تنوع ماشینهای مورد استفاده در صنایع غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی ارائه گردد.

1- ماشینهای پرکن:

این نوع ماشینها عملیات لازم برای پر کردن محصولات داخل ظرف را انجام می‌دهند با توجه به تنوع ظروف و بسته‌بندی مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی ممکن است عملیات پر کردن در بطری، قوطی، کیسه، بشکه، کارتن و... انجام شود. پرکردن مناسب علاوه بر جنبه‌های مثبت آن از نظر پذیرش مصرف کننده نقش مهمی در ماندگاری محصول دارد به همین دلیل امروزه از طریق سازمانهای ذیربط قوانین مربوط به میزان دقیق پر کردن ظروف وضع شده است. انتخاب یک ماشین پر کن بستگی به طبیعت محصول و سرعت تولید مورد نیاز ما دارد. دستگاه پرکن باید بطور صحیح ظروف را پر کنند . چنانچه دستگاه به گونه‌ای طراحی شود که توانایی پر کردن ظروف در اندازه‌های مختلف را داشته باشد این یک مزیت مهم برای دستگاه تلقی می‌گردد. در سال 1980 اوسبون انواع پر کن‌های وزنی، فشاری و تحت خلاء را شرح داده است که سیستم‌ها و اصول مورد استفاده در این نوع ماشینها مورد بحث قرار می‌گیرد.

1-1- پر کن مایعات:

در ماشینهای پر کن مایعات از یک روش یا ترکیباتی که از دو و چند روش ذیل برای پر کردن مایعات درون ظروف بسته‌بندی استفاده می‌شود این روشها عبارتند از:

1-1-1- پر کن های تحت خلاء:

پر کن های تحت خلاء تمیزترین و اقتصادی‌ترین روش پر کن برای بسیاری از مواد غذایی نظیر اکثر مایعات دقیق و با ویسکوزیتة پایین می‌باشد البته باید توجه داشت این نوع پر کن ها برای محصولاتی که کف می‌کنند مناسب نیستند این پر کن ها دارای نازل هائی هستند که وارد ظرف شده ابتدا هوای ظرف را خالی و سپس ظرف را تا ارتفاع معینی پر می‌کند مهمترین ویژگی پر کن های تحت خلاء آن است که از پر کردن ظروف سوراخ شده، لبه بریده و شکسته بصورت اتومات خودداری می‌شود پر کن های تحت خلاء خود دارای سه سیستم هستند که عبارتند از: 

1-1-1-1- پر کن ها تحت خلاء با سیستم چرخان:

در این روش هر بطری به تنهایی جابجا می‌شود و هر بطری در زیر میله پر کننده خود قرار می‌گیرد بطور اتومات بالا می‌آید و همانطوریکه حول ماشین مستقل از بطریهای دیگر می‌چرخد پر می‌شود.

1-1-1-2- پر کن های تحت خلاء با سیستم طبقی:

در این روش بطری‌ها در کنار هم در روی سینی قرار می‌گیرند و توسط نقاله زیر دهانه پر کن حرکت می‌کنند سرهای تغذیه کننده در این روش یک تا هشت مورد متغیر می‌باشد.(سرهای تغذیه کننده ثابت)

با ارزوی موفقیت برای شما دوستان گرامی......


نقش وسایل کمک آموزشی در یادگیری درس ریاضی

نقش وسایل کمک آموزشی در یادگیری درس ریاضی

عدم استفاده از وسایلی کمک آموزشی یک از علل افت در درس ریاضی می باشد . 

برای آگاهی از چگونگی تأثیر ای نعلت در افت درسی بچه ها ، ابتدا باید  با مفهوم وسایل کمک آموزشی ، اهمیت و فایده وسایلی کمک آموزشی ، آشنا شویم . 

 

مفهوم وسایل کمک آموزشی

هر چه که بتواند کیفیت تدریس ویادگیری را افزایش دهد وسیله ای برای کمک به آموزش ایت . رسانه های نوشتاری از اولین رسانه هایی بودند که در مار تعلیم و تربیت از آنها استفاده می شده است ، و سپس رسانه های دیگری از قبیل تصاویر ، نقشه ها ، اسلاید ، فیلم ، تلویزیون  و بسیاری از رسانه های دیگری که وارد جریان تعلیم وتربیت شده اند  . 

اهمیت وسایل کمک آموزشی

تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهد که از طریق تدریس معمولی تنها  % 30 مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گرفته می شود در حالی که اگر یادگیری 

با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا % 75 بالا می برد . 

درس ریاضیات از جمله دروسی است که دارای وسایل کمک آموزشی زیادی چه دست ساز و چه آماده بوده و عدم استفاده از آنها نقش بسیاری بر افت تحصیلی این درس خواهد داشت . 

 

فواید استفاده ازوسایل کمک آموزشی

1- وسایل کمک آموزشی بازده آموزشی را از لحاظ کمی و کیفی افزایش می دهد . 

2- وسایل کمک آموزشی می تواند یادگیری را انفرادی کند . 

3- وسایل کمک آموزشی آموزش را با قدرت بیشتری عملی می سازد . 

4- وسایل کمک آموزشی دسترسی به فرهنگ و آموزش را به طور یکسان برای همه میسر می سازد . 

5- وسایل کمک آموزشی اساس قابل لمس را برای تفکر و ساختن مفاهیم فراهم می سازد . و در نتیجه از میزان عکس العمل گفتاری دانش آموز می کاهد . 

6- مورد علاقه زیاد و فراون شاگردان هستند و توجه به آنها را به موضوع اصلی معطوف می سازد .

7- اساس لازم را برای یادگیری تدریجی و تکمیلی آماده می سازد و در نتیجه یادگیری  را دائمی می کند . 

8- تجارب واقعی و حقیقی را در اختیار شاگردان قرار می دهد و در نتیجه موجب فعالیت ایشان می شود . 

9- پیوستگی افکار را موجب می گردد  . 

10- در توسعه و رشد معنی در ذهن شاگرد مؤثر هستند . 

11- مهارتی را به طور کامل و مؤثر به دانش آموزان می آموزد .

12- تجاربی را در اختیار شاگردان قرار می دهد که از راههای دیگر امکان ندارد . 

استفاده از وسایل آموزشی موجب می شود که دانش آموزان از همه حواس خود جهت یادگیری مطالب استفاده کنند . از آنجا که % 75  از یادگیری مطالب توسط چشم و بینایی یاد گرفته می شود ، این موضوع باعث شد که معلمان بیشتری به استفاده از وسایل کمک آموزشی و وسایل بصری روی آوردند .