دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

بررسی اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر36صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

بررسی اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها در حقوق موضوعه

یکی از اصول اولیه و مسلّم حقوق جزا، اصل قانونی بودن جرائم و مجازات‌ها می‌باشد و منظور از این اصل بطور خلاصه اینست که:

اولاً: هیچ عملی جرم نیست مگر آنکه قبلاً از طرف مقنن به این صفت شناخته شده باشد؛

 

موضوع:

بررسی اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها در حقوق موضوعه

فهرست

عنوان صفحه

چکیده.......................................................................................................1

مقدمه.......................................................................................................2

فصل اول : اصل قانونی بودن جرایم ومجازاتها و سیر تحول آن در تاریخ.....................7

 فصل دوم : توجیه و اهمیت اصل قانونی بودن جرایم و مجازتها و بازتاب آن در 

حقوق کیفری موضوعه ................................................................................11

گفتار اول :  وجاهت و اهمیت اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها..........................13

 مبحث اول : وجاهت اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها..................................13

مبحث دوم : اهمیت اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها .....................................14

گفتار دوم : اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها در حقوق اسلام ...........................16

مبحث اول : کتاب ........................................................................................16

مبحث دوم : سنت ......................................................................................17

مبحث سوم : قاعده قبح عقاب بلا بیان ............................................................18

فصل سوم : بازتاب تقنینی در سطح حقوقی کیفری تطبیقی و حقوق بین الملل

......................................................................................................21

گفتار  اول : بازتاب تقنینی در سطح کیفری حقوق تطبیقی...................................21

گفتار دوم : بازتاب تقنینی در سطح کیفری حقوق بین الملل.................................22

گفتار سوم : بازتاب اصل در حقوق کیفری ایران ...................................................23

گفتار چهارم :  اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها در قوانین ایران بعد از پیروزی  انقلاب اسلامی .......................................................................................................24

فصل چهارم : تحولات اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها .......................................28

گفتار اول : دلیل علمی تحولات .........................................................................28

گفتار دوم : دلیل سیاسی تحولات .....................................................................29

گفتار سوم : دلایل ناشی از توسعه اختیارات قوه مجریه..........................................31

نتیجه گیری....................................................................................................32

منابع و مآخذ...................................................................................................34

 

چکیده

یکی از اصول اولیه و مسلّم حقوق جزا، اصل قانونی بودن جرائم و مجازات‌ها می‌باشد و منظور از این اصل بطور خلاصه اینست که:

اولاً: هیچ عملی جرم نیست مگر آنکه قبلاً از طرف مقنن به این صفت شناخته شده باشد؛

دوماً: هیچ مجازاتی ممکن نیست مورد حکم قرار گیرد مگر آنکه قبلاً از طرف مقنن برای همان جرم وضع شده باشد؛

سوماً: هیچ محکمه‌ای صالح برای رسیدگی به جرمی نیست مگر آنکه قانون، صلاحیت آن محکمه را برای رسیدگی به آن جرم شناخته باشد؛ چهارماً: هیچ حکمی از محکمه صالح علیه متهمی صادر نخواهد شد مگر پس از رسیدگی ومحاکمه، آنهم در شرایط پیش بینی شده در قانون صورت گیرد. به نظر می‌رسد این اصل خود جزئی از اصل قانونی بودن حقوق جزا است و اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ممکن است این توهم را بوجود آورد که این اصل فقط در حقوق جزای ماهوی مؤثر و در سایر قسمت‌ها از جمله آیین دادرسی کیفری تأثیری ندارد در حالیکه در آیین دادرسی کیفری هم اقدامات و رسیدگی‌ها و سایر موارد باید طبق مقررات و اصول قانونی باشد.

کلید واژه :

جرم ، ، مجازات ،شخصی بودن ، قانونی بودن ، محکمه ،متهم ، مسئولیت 

 

 

مقدمه

 با تمام اهمیتی که دانشمندان مکتب کلاسیک برای اصل قانونی بودن قائل هستند، معهذا این اصل در دوران قدیم ناشناخته بود در حقوق دول باستانی،1 در حقوق رم، در حقوق قرون وسطی و حتی در حقوق دوران رنسانس سوابقی2 از این اصل دیده نمی‌شود یک ضرب المثل قدیمی فرانسوی حاکی است: مجازات‌ها دلخواه و خودسرانه است به این معنی که قضات به هنگام صدور رأی از قانون خاصی مجبور به تبعیت نبودند و در رسیدگی از اختیارات فراوان برخوردار بودند تا اواخر قرن 18 در کلیه ممالک دنیا حکمرانان و قضات برای تعقیب مخالفین نظم عمومی و مجرمین تابع هیچ اصل و قاعده نبودند، جنایات زیادی روی می‌داد و چه بسا بخاطر سرقت جزئی شخص را اعدام می‌گردند. این شقاوت‌ها و سفاکی‌ها که بنام عدالت انجام می‌گرفت موجی از مخالفت را برانگیخت، دانشمندان و فلاسفه قرن 18 به مخالفت با این خشونت‌ها برخواستند. در رأس دانشمندان افرادی چون بکاریای ایتالیایی، بنتام انگلیسی، روسو و منتسکیوی فرانسوی قرار داشتند3 و معتقد بودند اولاً باید بین اعمال ارتکابی و محازات آنها تناسبی وجود داشته باشد دوماً اعمال ضد اجتماعی و مجازات آن به اطلاع عامه رسیده باشد سوماً اجرای عدالت تحت نظم و قاعده صحیح باشد. این اعتقادات و حرکت دانشمندان با انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 جامعه عمل پوشید و برای اولین بار مقنن فرانسوی در ماده 8 اعلامیه حقوق بشر آنرا تصویب کرد و این اصل از آنجا به سایر کشورها سرایت پیدا کرد. اعلام این اصل انعکاس وسیعی در همه عالم داشت و خواه در مجموعه‌های جزایی و خواه در قوانین اساسی غالب کشورها بعنوان اصلی مسلم پذیرفته شد متعاقب این اصل، اعلامیه جهانی حقوق بشر که در 1948 منتشر شد در موارد مختلف خود بیشتر به تجزیه این اصل پرداخت.1 

اما در اسلام و ایران این اصل سابقه طولانی‌تری دارد که بعد از ورود اسلام به ایران و اجرای احکام و قوانین اسلامی، این اصل در ضمن قواعد و آیات فراوانی که در محاکم اسلامی جاری می‌شد وجود داشت از جمله:

هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

دانلود

تعمیر و نگهداری سازه های بتنی

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر28صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....
ضرورت تحقیق در خصوص مصالح ساختمانی  بویژه بتن به عنوان عنصر شاخص در ساخت و ساز، از چند دهه گذشته در کانون توجه موسسه های تحقیقاتی در کشورهای مختلف بوده است. در کشور ما با توجه به حجم انبوه ساخت و سازها در بخش عمومی و در بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاری های عظیم برای ساخت فرا سازه ها، که بخش بزرگتر آنها را سازه های بتنی تشکیل می دهند، پرداختن به موضوع پژوهش در زمینه مصالح ساختمانی و خصوصا بتن از اهمیت زیادی برخوردار است. در کشورهای پیشرفته، امروزه بخش قابل ملاحظه ای از بتن های مصرفی را بتن های  خاص تشکیل می دهد؛ و با توجه به قابلیت های شگرف این مصالح ساختمانی ، تحول های اساسی در تکنیک ها و روش های ساخت و سازه ها ایجاد شده است. 
موضوع:
تعمیر و نگهداری سازه های بتنی(پل)
 
فهرست مطالب
مقدمه:
تعمیر بتن درمناطق دریایی
ساختمانهای بتنی
عملیات ترمیمی
( آماده سازی سطوح - تمیز نمودن با اسید - برس زدن...)
- عملیات ترمیمی (REMEDIAL- ACTION)
2-1- آماده سازی سطوح (SURFACE PREPARATION)
2-1-1 تمیز نمودن با اسید، شستن با اسید، اسید خراشی (ACID ETCHING)
  2-1-2 برس زدن (WIRE BRUSHING)
  2-1-3 چکش زدن (JACKHAMMERING)
2-1-4 سند بلاست و گریت بلاست (شن و ساچمه پاشی) (SAND OF GRIT BLASTING)
  2-1-5 وترجت (آب فشاری) با مواد ساینده و بدون آن (WATER JETTING WITH OR WITHOUT ABRASIVE)
  2-1-6 روشهای دیگر (OTHER MTHODS)
2-2 طرق مختلف ترمیم (REPAIR TECHNIQUES)
2-2-1 تزریق ترکها (CRACK INJECTION)
  2-2-2 قنداق کردن (JACKETING)
  2-2-3 بتن با سنگدانه از پیش آکنده (PREPLACED AGGREGATE CONCRETE)
  2-2-4 لایه های سطحی (THIN OR REGULAR RESURFACING)
2-2-5 بتن پاشی (SHOTCRETING)
3-6 بتن، ملات، و دوغابهای منبسط شونده (EXPANDING MORTARS, GROUTS & CONCRETES)
3-7 بتن و ملات دارای الیاف مصنوعی(FIBRE REINFORCED CONCRETE & MORTAR)
3-8 لاتکس (LATICES)
3-9 سایر مواد پوششی (OTHER COATING MATERIALS)
3-10 سیمانهای مخصوص (SPECIAL CEMENTS)
3 - 11 مواد تعمیری زیر آبیUNDER WATER REPAIR MATERIALS)
3-11-1 مواد سیمانی برای تعمیرات زیر آبی   (CEMENTITIOUS MATERIALS FOR UNDER WATER REPAIRS) 
3-11-1-1 ویژگیهای آب اندازی(HIGH BLEED CHARACTERISTICS)
3-11-1-2 زمان گیرش طولانی (PROLONGED SETTING TIME)
3-11-1-3 شسته شدن  (WASHOUT)
3-11-1-4 آسیب پذیری در مقابل مواد شیمیایی (SUSCEPTIBILITY TO CHEMICAL ATTACK)
3-11-1-5 روانی ضعیف (POOR FLOWABILITY)
3-11-1-6 جمع شدگی یا انقباض (SHRINKAGE)
3-11-1-7 جدا شدن (SEGREGATION)
3-11-1-8 نفوذ آب دریا به سیستم تعمیری (PERMEABILITY TO SEA WATER)
3-11-1-9چسبندگی به بتن قدیمی (بتن مادر)(ADHESION TO THE SUBSTRATE CONCRETE)
پیدایش ترک در سازه
موقعیت ترک
حالتهای ترک
روش تعمیر ترکها
ترکهای نیمه عمیق
ترکهای عمیق
ترک در تقاطع دیوار
ترک در نعل درگاه
پیوند در ترکهای عمیق
رفع ترک اطراف ستونهای فلزی
 منابع و ماخذ
 
مقدمه:
ضرورت تحقیق در خصوص مصالح ساختمانی  بویژه بتن به عنوان عنصر شاخص در ساخت و ساز، از چند دهه گذشته در کانون توجه موسسه های تحقیقاتی در کشورهای مختلف بوده است. در کشور ما با توجه به حجم انبوه ساخت و سازها در بخش عمومی و در بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاری های عظیم برای ساخت فرا سازه ها، که بخش بزرگتر آنها را سازه های بتنی تشکیل می دهند، پرداختن به موضوع پژوهش در زمینه مصالح ساختمانی و خصوصا بتن از اهمیت زیادی برخوردار است. در کشورهای پیشرفته، امروزه بخش قابل ملاحظه ای از بتن های مصرفی را بتن های  خاص تشکیل می دهد؛ و با توجه به قابلیت های شگرف این مصالح ساختمانی ، تحول های اساسی در تکنیک ها و روش های ساخت و سازه ها ایجاد شده است. 
آزمایشگاه مصالح ساختمانی دانشکده ی فنی دانشگاه تهران از بدو تاسیس به عنوان یکی از مراکز معتبر آزمایشگاهی مصالح ساختمانی در کشور محسوب می شده و هم اکنون به عنوان آزمایشگاه مرجع مورد قبول سازمانها و رسمی است . موسسه ی مصالح ساختمانی دانشکده فنی دانشگاه تهران در همکاری با آزمایشگاه مصالح ساختمانی با هدف ارتباط با صنعت ساختمان و انجام پروژه های علمی، تحقیقاتی، مشاوره ای، مدیریتی و اجرایی به منظورارتقای کیفی و کمی دانش مربوط به مصالح و فراورده های ساختمانی و نیز کاربرد آنها شامل : مطالعات رفتاری، فن آوری تولید، کاربرد مصالح و فرآورده های بتنی، ترمیم و نگهداری سازه ها و طراحی سازه های بتنی محافظ شروع به کار کرده است. این مرکز تاکنون توانسته است بیش از20 نفر از نخبگان )دانشجویان افتخار آفرین در مسابقات بین المللی انجمن بتن آمریکا در سه سال اخیر) و فارغ التحصیلان دانشکده فنی را جذب کند.  
موسسه ی مصالح ساختمانی با بهره گیری از تجهیزات کامل آزمایشگاه مصالح ساختمانی ، مسوولان مجرب، نخبگان و فارغ التحصیلان دانشکده ی فنی آماده ارائه خدمات گسترده به صنعت ساختمان کشور می باشد و هم اکنون مورد توجه صاحبان صنایع ساختمانی در زمینه های مختلف قرار گرفته و قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی متعددی را منعقد نموده است.  
موسسه ی مصالح ساختمانی دانشکده ی فنی با همکاری آزمایشگاه مصالح ساختمانی با توجه به ظرفیت قابل ملاحظه ی خود توانایی ارایه ی خدمات مشاوره ای_ پژوهشی و آزمایشگاهی وسیعی در زمینه های مختلف صنایع ساختمانی را داراست.
حفاظت کاتدیک فولاد در سازه‌های فولادی و نیز میلگردهای فولادی در سازه‌های بتنی
اگرچه حفاظت کاتدیک فولاد از دیرباز در دنیا مطرح بوده است؛ در ایران و به خصوص در سازه‌های دریایی و ساحلی خلیج‌فارس این مسئله کمتر مورد توجه قرار گرفته است. عمده‌ترین حفاظت به کار گرفته شده در ایران معمولاً‌ استفاده از رنگ‌های مخصوص بوده که این مساله در مورد میلگردهای به کار رفته در سازه‌های بتن مسلح قابل استفاده نیست. به همین جهت در سازه‌های بتن مسلح ساحلی و دریایی خلیج‌فارس، بزرگترین مساله، خوردگی میلگردها و مترادف با آن زوال و خردشدگی بتن بوده است؛ به طوری که گاه عمر سازه ی بتن مسلح را به کمتر از 5 سال نیزکاهش داده است. بررسی های مناسب در این ارتباط و تنظیم توصیه‌نامه و دستورالعمل مناسب در جهت حفاظت کاتدیک فولاد به خصوص در سازه‌های بتن مسلح، می‌تواند در این راستا بسیار راهگشا باشد. اجباری کردن رعایت چنین دستورعمل‌هایی در سازه‌های بتن‌ مسلح ساحلی و دریایی جنوب توسط مقام های ذیصلاح، به صرفه‌جویی کلانی در سرمایه‌های کشور منجر خواهد شد.
 
تعمیر بتن در مناطق دریایی
در مناطق گرمسیری و دریایی، به سبب وجود شرایط محیطی حاد و خورنده، سازه‌های بتن 
مسلح در معرض ابتلا به انواع خرابی‌ها قرار دارند. در حال حاضر سالانه برای ترمیم خرابی‌های آرماتور و خسارت ناشی از آن، میلیاردها دلار در سراسر دنیا هزینه می‌شود. تعمیر بتن در مناطق دریایی شامل تعمیر بتن در خارج از آب و تعمیر آن در داخل آب می‌گردد. در خارج از آب عمده‌ترین خرابی‌ها ناشی از خوردگی میلگرد در بتن، خرابی سولفاتی، واکنش قلیایی سنگدانه‌ها و کربناتی‌ شدن بتن می‌باشد که سبب خوردگی فولاد می‌گردد. تعمیر سازه‌های بتنی در زیر آب مسائل پیچیده و مشکلی را در بردارد. هر چند که روش‌های تعمیر و نوع مصالحی که به کار می‌رود شبیه به حالت‌های تعمیر بتن در خارج از آب است، ولی شرایط سخت محیطی و مشکلاتی که کار در زیر آب و یا در ناحیه ی پاشش آب به همراه دارد، تفاوت‌های عمده‌ای را ایجاد می‌کند. فرسایش و تخریب بتن در نواحی جزر و مد و یا در ناحیه ی پاشش آب نیز یک مساله ی جدی از نقطه ‌نظر اقتصادی می‌باشد. موج آب که حاوی اکسیژن و املاح متعددی می‌باشد، اثر تخریبی مؤثری بر سنگدانه‌های بتن دارد.

هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

موانع فرهنگی و اجتماعی اشتغال زنان

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر 43 صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی اشتغال زنان از دیدگاه زنان شاغل

بیشتر زنان نه به خاطر پول توجیبی بلکه از سر نیاز وبه دلیل تامین مخارج زندگی و بهتر کردن آن در خارج از خانه مشغول به کار می شوند . بسیاری از زنان شاغل کار کردن را عاملی برای برآوردن نیازهای مهم و اساسی عاطفی ونیز امنیتی خود می دانند .اما این بدان معنا نیست که تجربیات کاری زنان و مردان یکسان است یا نگرش ها وارزش های آنها به مردان شباهتی دارد .

موضوع:

بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی اشتغال زنان از دیدگاه زنان شاغل

 

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول ( 1 )

مقدمه

طرح مساله

ضرورت واهمیت تحقیق

فصل دوم (2)

مروری بر ادبیات

جامعه شناسی چیست : (sociology  of  gender )

شیوع اشتغال زنان :

تعصب جنسیتی : (sexism )

افتراق های جنسیتی : ( sexval  divigiong )

جامعه شناسی جنسیت : ( sociologt  of  gender)

جامعه شناسی خانواده : ( sociology  of famili )

اجتماعی شدن : ( socialization )

فاصله فرهنگی : (cultural   lag )

فرهنگ : ( culture )

چارچوب نظری تحقیق حاضر

نگرش روان شناختی به اشتغال زنان

نگرش فیمنستی به اشتغال زنان

دیدگاه ساختی – کارکردی

نظریه پارستر

فرضیات تحقیق

تحقیقات انجام شده در زمینه اشتغال زنان

فصل سوم (3)

تعریف مفهومی متغیر مستقل ووابسته

فصل چهارم (4)

خلاصه و نتیجه گیری

 

چکیده :

تحقیقی که پیش رو دارید به بررسی عوامل مؤثر بر اشتغال زنان ایران پرداخته است . این بررسی از دیدگاه زنان شاغل انجام گرفته است . در این تحقیق عوامل اجتماعی و فرهنگی که مانع از اشتغال زنان در ایران میشوند، شناسایی شده تا با حذف یا بهبود آن ها بتوانیم به سوی جامعه ای موفق تر و سالم تر گام برداریم و نقش زن و فعالیت آن را در جامعه پررنگ تر کرده و به وضوح نشان دهیم .

 

برای انجام این تحقیق از روش پیمایشی استفاده شده است . ابزار سنجش این تحقیق نیز پرسشنامه حضوری است که توسط گروه دانشجویان محقق تنظیم شده است . این پرسشنامه با مراجعه حضوری در محل توسط پرسشگران پر شده است . برای توزیع پرسشنامه از روش نمونه گیری غیر احتمالی و به صورت هدفمند استفاده شده است . جامعه آماری در این تحقیق از میان دبیران مدارس دخترانه شهر تهران بوده است .

برای پردازش اطلاعات موجود در پرسشنامه ها از روش spss  استفاده شده است .

در نهایت تحقیق میتوان به این نتیجه رسید که هنوز هر زنی که برد بار و صبور است و تمایل به انجام کارهای حرفه ای و روشنفکرانه دارد یا تمایل به شرکت در دنیای خارج از دنیای محدود شده داخل خانه را دارد از لحاظ روانی نورودیک است .

بیشتر زنان نه به خاطر پول توجیبی بلکه از سر نیاز وبه دلیل تامین مخارج زندگی و بهتر کردن آن در خارج از خانه مشغول به کار می شوند . بسیاری از زنان شاغل کار کردن را عاملی برای برآوردن نیازهای مهم و اساسی عاطفی ونیز امنیتی خود می دانند .اما این بدان معنا نیست که تجربیات کاری زنان و مردان یکسان است یا نگرش ها وارزش های آنها به مردان شباهتی دارد .

 

هر چه زنان جوان تر باشند و سطح تحصیلات آن ها بالاتر باشد ونیز از طبقه اجتماعی بالاتری باشند نسبت به زنانی که سن آنها بالاتر است وسطح سواد پایینی دارند و نیز از طبقه اجتماعی پائین تری هستند کمتر به باورها و اعتقادات سنتی در زمینه نقش ووظایف زنان اعتقاد دارند .

 

علاوه بر متغیرهای سن سواد وظیفه اجتماعی وضعیت اشتغال نیز برمیزان پا یبندی زنان به باورها واعتقادات سنتی جامعه مؤثر است .این بدان معناست که زنان شاغل در مقایسه با زنان خانه دار نگرشی غیرسنتی تری نسبت به زن و نقش او در محیط خانه وداخل اجتماع دارند .

 

تمامی زنانی که به نحوی اعتقاد دارند اشتغال زن در بیرون ازمنزل موجب درگیری میان زنان ومردان خواهد بود شاغل هستند .

 

فراوانی کسانی که در بین مردان اعتقاد دارند کار کردن زن ودرآمد حاصل از آن در تامین مخارج وهزینه های معیشت کمک خرج خانه است در میان زنان خانه دار بیشتر از زنان شاغل است .

 

بدین ترتیب ، با توجه به این دلایل که عنوان شد ما شاهد گرایش روز افزون زنان به اشتغال هستیم . البته متاسفانه نسبت آنهایی که هنوز ارزش ها و اندیشه هایی متمایز وجدا از واقعیت ها وتوانایی های خود دارند ناچیز نیست وهنوز افرادی هستند که چنین دیدگاه وعقیده ای را دارند .

 

 

فصل اول

کلیات تحقیق

 

 

مقدمه :

حیات آدمی جریانی است که آغاز وابتدای آن مراحلی مشخص ومعینی دارد .

 مراحل تشکیل دهنده عمر هر فرد شامل کودکی ، نوجوانی ، جوانی .بزرگسالی و کهولت می باشد .

 

 هر یک از این مراحل ویژگی های خاص خود را دارند که همراه با تغیرات جسمانی وروانی می باشد یکی از مراحل عمر هر فرد مرحله نوجوانی است که در طول حیات وی ، اهمیت بسزایی دارد . زیرا افراد بتدریج بایستی آماده پذیرش مسؤلیتها می شوند تا در آینده آمادگی بر عهده گرفتن نقش هایی در جامعه را داشته باشند .

 این نوجوان ها به دو جنسیت مرد وزن تقسیم می شوند و با وارد شدن آنها به بازار کار باعث ایجاد یک نوع طرز تفکر در رابط با کارکردن زن در جامعه می شود .

 کار کردن زن در جامعه هم می تواند مشکلات وهم می تواند مؤفقیت هایی را برای او به دنبال داشته باشد .

 زیرا اکثر زنان شاغل متاهل ودارای فرزندانی می باشند بنابراین می تواند از نظر نقش او در خانواده به عنوان یک مدیر باعث مؤفقیت او باشد واز طرف دیگر نبود اودر ساعت های متوالی در خانواده برای تربیت فرزندان به عنوان مشکلات او باشد بنابراین ما در این تحقیق سعی داریم نشان دهیم که زنان با توجه به این که باید نقش خانه داری را در خانه ایفا کنند وهمچنین نقش یک مادر وهمچنین نقش یک زن را ایفا کنند  با چه موانع ومشکلاتی ممکن است روبه رو شوند و چه مؤفقیت هایی در انتظار آنان است و آیا می تواند در طرز تفکر وبرخورد اودر جامعه ونگرش درباره او تاثیر بگذارد یا نه ؟

و به بررسی این موانع ومشکلات بپردازیم ودر جهت بهبود مشکلات گامی جدی برداریم .


هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

دانلود


مقاله روانشناسی عمومی

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر123صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....
تعریف روانشناسی
اصطلاح  سایکالوژی یا پسیکولوژی از دو کلمه یونانی ‍Psyche بمعنای روح و روان و Logos  بمعنای مطالعه ترکیبی گردیده است.
ولی اصولا مطالعه بررسی خصوصیات مربوط به عادات، رفتار کردار و عکس العمل های یک فرد را روانشناسی یا بمعنای لغوی کلمه (مطالعه نفس) گویند.
از تمام عجایبی که بشر بدنبال آن می گردد چه در روی زمین و چه در آسمانها جالب ترین آنها بنظر می آید که خود بشر زنده باشد چه با مطالعات و تحقیقات علمی که در این  زمینه شده با این نتیجه رسیده اند که بیشتر منظور از تحقیقات و بررسی های علمی از جنبه های مختلف طبیعی،  اجتماعی و اقتصادی شناسائی طبیعت بشر بوده است تا خود طبیعت
عنوان : مقاله نگاهی بر روانشناسی عمومی
 
فهرست
نگاهی بر روانشناسی عمومی
تعریف روانشناسی
تاریخچه علم روانشناسی
ظهور روانشناسی تجربی
مکاتب روانشناسی
موضوع علم روانشناسی
تعریف علم
روش علمی
مفهوم نظریه علمی 
کیفیت  رفتار
1-محرک
2-پاسخ
متغیرهای مستقل و وابسته
رشته های روانشناسی
روان شناسی به عنوان یک حرفه (شغل)
ارتباط روانشناسی با سایر رشته ها
اساس زیستی رفتار
ترکیب یاخته ها
کیفیت توارث و محیط
نقش توارث
آزمایش با حیوانات در زمینه توارث
آزمایش با انسان در مورد توارث
نقش محیط
کیفیت رفتار غریزی
محدودیت های رشد رفتار از نظر تکامل
شرایط عمومی رشد و نمود
رشد و تکامل قبل از تولد
مرحله تخمی
رویانی
مرحله
مرحله جنینی 
حرکت
تکامل و رشد پس از تولد
رشد جسمانی
رشد عمومی 
نوع عصبی 
نوع لنفی
نوع تناسلی
حساسیت  و بازتاب ها
حرکت
کیفیت رشد و پختگی
پختگی و آمادگی
پختگی و تجربه
موارد خاص رشد و تکامل
رشد ادراک
رشد کلام
رشد مفاهیم ذهنی
رشد هوش و قوای عقلانی
رشد رفتار اجتماعی
خلاصه فصل
اساس  عصبی  رفتار
یاخته  عصبی (نورورن )
تحریکات عصبی
خواص تحریک عصبی
آستانه تحری 
قانون همه یا هیچ 
مرحله  تحیریک ناپذیری
نظر کلی به سلسله اعصاب
بازتاب ها 
ساختمان مغز
ساختمان مخ  
روشهای مطالعه فعالی های مغزی
مراکز خاص فعالیت درمخ
فعالیتهای متشکل تر مغز
شرطی شدن و تمرکز فعالیتهای مغز
یادگیری انتخابی
یادگیری ماز
فعالیت های روانی و ناحیه پیشانی
شبکه عصبی و نقش آن در هیجانات
موج نگاری مغز و یادگیری
فرضیه حرکتی آگاهی
حواس و پدیده های مخصوص آنها
همبستگی های فیزیکی ، روانی
پس تصویر منفی
رنگ  کوری
منابع و ماخذ:
تاریخچه علم روانشناسی
واژه ای که بنام (روانشناسی)  برای شناساندن علم مطالعه و بررسی رفتار رواج یافته ترجمه لغت پسیکولوژی ( یا با تلفظ انگلیسی سایکالاجی) می باشد که در اصل  از دو  کلمه یونانی پسیکه بمعنی روح و روان و لوگوس بمفهوم تحقیق و بیان مشتق شده است. پسیکه مفاهیم متعدد دارد. برخی  آنرا بمعنی دیگر روان تفسیر نموده اند. این کلمه نام یکی از خدایان افسانه ای یونان قدیم بوده که در ابتدا زندگی بشری و فنا پذیر  داشته بعدا در زمره خدایان در آمده و جاودان گردید.
کیفیت روح یا روان  نیز ناشی از افسانه جاودانی  پسیکه می باشد  .بنابر  کیفیت فوق تردیدی  نیست  دانش روانشناسی  دارای تاریخچه  طولانی فلسفی  و باستانی است و آغاز آن از زمان شناخت بشر وسیله خودش و آشنائی  او به کیفیات و حالات رفتاری خود و نسبت به محیط و اجزاء سازنده آن می باشد واین تاریخچه  جنبه  کاملا فلسفی  داشته و شرایط یک عالم  تجربی  را نداشت  زیرا روانشناسی  دانشی نوین و جوان می باشد و تنها از اواخر قرن نوزدهم بصورت یک علم تجربی بمنظور مطالعه علمی رفتار در آمد.  از اینجهت  علیرغم  گذشته فلسفی  و باستانی بسیار طولانی آن تاریخچه علمی بسیار کوتاهی دارد .مع الوصف در این مدت قلیل گامهای  بسیار مهمی  در زمینه اشاعه مبادی علمی آن برداشته شده بطوریکه امروزه یکی از مهمترین  و قابل توجه ترین علوم بشری می باشد .
بطوریکه بعدا اشاره می کنیم موضوع تحقیق دانش روانشناسی   رفتار موجودات بطور کلی است .و دراین مطالعه بمسائل روح و روان  آنطوریکه  مورد نظر قدما و فلاسفه  بوده و توجهی نمی شود و چه بهتر می بود که در ازاء واژه  روانشناسی ، کلمه ((رفتار شناسی )) برای این دانش بکار می رفت تا هیچگونه ابهامی در موضوع باقی نمی ماند . ضمنا واژه ای مانند ((روانشناسی ))  همواره حاوی کیفیات  و حالات اورءالطبیعه  و آنچه سابقا  علم النفس   می نامیدند می باشد و از اینجهت نمی توان در راه اثبات مبادی علمی  آن کوشش لازم را بعمل  آورد در صورتیکه ((رفتار شناسی ))  مانند واژه های  مشابه  ((زیست شناسی   )) یا ((انسان شناسی ))  جنبه  علمی این دانش  را ظاهر ساخته و آنرا  بحق  در زمره   علوم  قرار می دهد .اساس   علمی  روانشناسی  غیر قابل  انکار  و فعالیت  دانشمندان در مطالعه  علمی رفتار بدون تردید آنرا در جرگه   علوم تجربی  قرار داد و خواهد داد .با وجود این تا زمانیکه کلمه ((پسیکولوژی )) رایج  می باشد لاجرم  به حفظ  و رعایت واژه مشابه فارسی آن یعنی ((روانشناسی  )) هستیم . در عین حال  کوشش باید بر این باشد که دانش مزبور را در جرگه  سایر علوم تجربی و آزمایشگاهی قرار داده آنرا از فلسفه و ادبیات جدا سازیم .
نظری به تاریخچه فلسفی  روانشناسی _ بررسی گذشته فلسفی  و باستانی روانشناسی  بسبب اهمیت آن در پیشرفت علمی روانشناسی الزامی است و بهمین جهت بتفصیل  به شرح این تاریخچه از ازمنه قدیم می پردازیم . بشر بمنظور شناخت خود و کیفیت زندگی  از زمانیکه قدرت تفکر منطقی  یافت  بفعالیت  پرداخت  ولی از آنجا  که حدود دانش  او محدود بود توصیف وابستگی  حوادث رویدادها را در قالب  عوامل  و علل مرموز و ماوراءالطبیعه  توجیه می نمود .  مثلات تصور  می کرد خدایان فعالیت های  طبیعی ( رعد و برق و طوفان و باران و غیره )   را هدایت می کنند و بهمین ترتیب نیروها و قدرت ها درونی بشر را از طریق  تاثیر قدرت ((ارواح ))  تفسیر زندگی و تحرک  و بطور خلاصه  آنچه بستگی  به زیستن داشت بوجود میاودند .مفارقت  و جدائی  آنها از کالبد سبب  مرگ  و نیستی  می گردید .این طرز تلقی  و توجیه  همان  اعتقاد بعالم روح بود که قرون متمادی  تفکر آدمی را بخود انحصار داد .تنها در یک زمان اینگونه تفکرات جنبه منطقی و تا حدودی  علمی بخود  گرفت و آن نیز در زمان  نوابغ  یونانی مانند افلاطون  و ارسطو  بود که با گذشت آنان این جهش علمی  نیز بزوال گرائی لازم است به نظریات این نوابغ در زمینه کیفیت زندگی و حیات اشاره نمائیم .
نظریه فلاسفه یونان _ از ابتدا ی سال  690 قبل از میلاد خردمندان یونانی  پیرامون  نظام کلی جهان بحث وتعمیق نمودند و خواه و ناخواه  این مباحث و نظریات با رابطه و پیوند انسان و عالم هستی  نیز ارتباط یافت . پاره ای از این عقاید از نظر روانشناسی  اهمیت  داشتند و هنوز نیز ارزش  خود رااز دست نداده اند .
در حدود سالهای میان 490 تا 435  ق. م  امپداکلیس  معتقد  بود جهان هستی  از چهار عنصر  آب _ باد _ خاک و آتش  ترکیب  یافته است بقراط بین سنین 400 تا 377  ق. م  این عناصر را بچهار خصلت  و خوی آدمی تعبیر کرد و عقیده داشت حالت و مزاج افراد بستگی بموازنه و تعادل میان این چهار خصلت  دارند . این نظریه هنوز کماکان  از طرف  بسیاری از دانشمندان مورد تائید می باشد و چهار مزاج  بقراط را بطوریکه بعدا  خواهیم  دید اساس  سازمان  شخصیت دانسته و می کوشند از اینطریق میان طبایع  بشری و صورجسمانی افراد ارتباط برقرار سازند . افلاطون عوامل طبیعی را به دو گروه اجسام و تصورات تقسیم نمود . برای تصورات دو منشا قائل شد : برخی ذاتی و همراه با روح و دیگران زائیده  مشاهدات موجود زنده از راه حواس بودند .
از اینجا  دو گانگی جسم  و روح که در فرضیه روانی _ جسمی فلسفه  و روانشناسی مطرح می شود بوجود آمد .
یکی از بزرگترین متفکران یونانی ارسطو در بسیاری  از مقالات  و آثار خود مسائلی را مورد بحث قرار داد که از جهت  شناخت رفتار بشری از دیدگاه علمی بعنوان قدم اولیه  محسوب می گردد . بدیهی است ارسطو  نیز در چهار چوب محدودیتهای  زمان خود گرفتار  بوده است و نمی توانست مانند دانشمندان امروزه تفکر  کاملا علمی داشته باشد .  علیرغم  این محدودیت  ها نظریات  علمی زیر از خلال نوشته های او آشکارند : (1) دانش  و آگاهی  قابل توجهی  در مورد تشریح و فیزیولوژی  بدن (2) تعبیر  یادگیری  در سایه همکاری  تصورات در نتیجه  تماس و مجاورت ، مقابله و تباین یا تشابه       (3)  عقیده  و تصوراتیکه  حیوانات گروه  یا مجموعه متوالی و مداومی تشکیل می دهند که از اشکال پست شروع ببالا ختممی شوند (4) تاکید روی اشاعه و پیشرفت دانش متکی  بر مشاهده  و در نتیجه  بر اساس توسعه  علوم تجربی _ باید اشاره کنیم نظریه ارسطو با افلاطون که روش قیاس عقلی را پایه گذاری کرد و سبب پیشرفت  فلسفه شد تفاوت دارد .
پس از ارسطو یونانیان به علم اخلاق توجه کردند از آن جمله  زنو فیلسوف  معتقد بود یک فرد عاقل باید تابع  دلیل و برهان بوده و بر تمامی هوی وهوس خویش فائق آید و درمقابل  خوشی ها و بلایا بی تفاوت و یکسان باشد . از طرف دیگر اپیکور  عقیده داشت هدفهائی همانا لذت و خوشی است و هر عملی که باعث  ایجاد عقاید  یونانیان اهمیت بسزائی  داشت و این نه تنها بواسطه  مزیت و برتری آن بلکه  در اثر حقیقتی بود که عرضه می داشتند  و در پایان کار علم فلسفه را بمدت پانزده قرن در تحت سلطه و نفوذ خود در آوردند .
تفکر فلسفی  در عصر مسیحیت _ بعد از تولد  مسیح  و نضج  بعدی کلیسا  توجه به علم و فلسفه بستگی به توجیه  و تفسیر مذهب و تعالیم روحانی یافت . تفکر فلسفی جهت دیگری  پیش گرفت ومسئله  روح و جسم بر مبنای تعلیمات مذهبی پایه گذاری شد . از آنجا که در مذهب مسیح پدیده روح و کیفیات خاص آن جای مشخصی و قاطعی دارند هر گونه کوشش برای احتراز از دو گانگی روح و جسم  بی ثمر بودو زندگی آدمی را بواسطه  تجلیات روح  می دانستند و جدائی از آنرا بصورت مرگ توجیه می نمودند .
علیرغم  این نظریات دانشمندانی از میان روحانیون درصدد تحقیق  در باره فعالیت های خاص بشر پرداختند که از میان آنها می توان به چند فرد اشاره نمود  .سنت اگوستین  بفعالیت های خود آگاه توجه نموده نظریه  خود را در مورد هماهنگ ساختن  و توسعه تدریجی  آن اظهار داشت . وی همچنین روش خوشتن  نگری را درباره فعالیتهای  خود آگاه  عنوان نمود و بدین ترتیب باعث پیشرفت قطعی  آنچه  که بعدها بنام روانشناسی فعالیت ذهنی معروف گردید شد .سنت توماس کوشش نمود تا علم و مذهب را با یکدیگر تطبیق  و هماهنگی دهد . بنا بعقیده  وی حقایق علمی  متکی برمشاهده و تجربه اند و حال آن که حقایق مذهبی متکی بر قدرت توانائی آسمانی کلیسا می باشد .
احیاء علوم _ در قرن پانزدهم و شانزدهم تمدن غرب در جهات مختلفی کشانده می شد لکن  صور و اشکال جدیدی در هنر _ ادبیات و موسیقی  ظاهر شدند .اکتشافات جغرافیائی  متعددی  صورت گرفت  و قدرت کلیسا بنحو موقعیت آمیزی  مورد شک و تردید  و اعتراض  واقع شد تحقیقات  علمی قابل ملاحظه ای در جریان بود که از مهمترین  آنها تحقیقات کپرنیک در نجوم  _کپلر در نجوم _گالیله در نور  و نجوم _ نیوتن  در فیزیک و روانشناسی بصری و سرانجام هاروی در فیزیولوژی می باشد .شاید سهم اصلی این دانشمندان در روانشناسی همانا تاکید آنان روی مطالعه عینی  حقایق بطور کلی است .
روانشناسی ما قبل تجربی _مسئله سازش بشر با محیط  از زمان ارسطو تا عصر دکارت بصورت مبهمی  باقی مانده بود . دکارت در این باره دو عقیده  مهم و قابل ذکر پیشنهاد کرد که یکی طرز کار میکانیکی بدن و دیگر تفسیری دو گانگی روح و جسم بود بدین معنی  که روح و جسم  موجودیت متفاوت داشته ولی در یک نقطه بدن با یکدیگر تلاقی می کنند .مسئله  روح و جسم برای فلاسفه  قرون هفدهم و هیجدهم امری بسیار مهم بود و بطریق مختلف و ازجهات متفاوت بروانشناسی معاصر نیز کشیده شد .
بعد از دکارت توضیحات مختلفی در زمینه فوق عرضه شدند که بطور خلاصه به سه مورد زیر اشاره می کنیم :
1) موقعیت طلبی _ گولینکس و مالبرانش این دسته عقیده داشتند در موقعیت های لازم خداوند رابطه ای میان روح و جسم  برقرار می کند .
2) دوگانگی   _  اسپینوزا  _ طرفداران  این فلسفه  معتقد بودند روح و جسم دو جنبه مختلف یک عنصرند.
3) تعادل روحی  _جسمی  _ لیپ نیتز و برخی از فلاسفه انگلیسی  پیرو مکتب همراهی اندیشه ها معتقد بودند روح وجسم از یکدیگر جدا بوده و هرگز تلاقی نمی کنند مع الوصف فعالیتی بموازات یکدیگر دارند زیرا تحت تاثیر عوامل یکسان قرار می گیرند .
پیروان مکتب همراهی اندیشه ها  یا بعبارت دیگر تجربیون خدمت دیگری بعلم روانشناسی نمودند بدین معنی که با ارائه فرضیه همراهی اندیشه ها نشان دادند پیشرفت فردی در سایه تجربه امکان پذیر است یعنی احساسات و افکار ساده از طرق مختلف به افکار و احساسات  مرکب  و متشکل تبدیل می شوند . توماس ها بز و جان لاک مبتکر نهضتی گردیدند که طرفدارانشان نوعی از همراهی  اندیشه ها را بعنوان تفسیر  اساسی فعالیت های  روانی قلمداد نمودند . از میان این فلاسفه  می توان از افراد سرشناس زیر نام برد:
برخلاف  فرضیه  همراهی اندیشه ها نظریه مکتب استعدادها وجود داشت که از میان  طرفدارانش می توان از گروه آلمانی ولف و گروه اسکاتلندی  راید و توماس بران بنابر نظریه مکتب  استعدادها فعالیت مغز  به قسمتهای مختلفی تقسیم می گردد که شامل عقل _  هیجانات امیال و نظائر آنها می شدند و هر یک  مستقلا فعالیت داشتند .از این  فرضیه   دو زائیده  مهم حاصل  گردید که عبارت بود از :
1) جمجمه شناسی شناخت رشد بخش های مختلف جمجمه که در آن مکاتب فوق طبقه بندی شده و هریک  به بخش های مبنی از مغز مربوط می شدند .
2) معرفی موضوعاتی تعلیماتی بمنظور تعلیم و رشد مکتب استعدادها .
هر دو نظریه  فوق در برابر  شواهد علمی جدید مورد تردید قرار گرفته اند ولی اثرات  آنها هنوز در افکار مردم عادی پای برجا می باشد

هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .