دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

مقاله تاثیر کارخانجات بر آلودگی محیط زیست

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر60  صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

تاثیر کارخانجات بر الودگی محیط زیست

مسأله آلودگی یکی از مهمترین و حادترین مسائل ناشی از تمدن انسانی در جهان امروز به شمار می رود چرا که از اعماق چند هزار متری زمین گرفته تا معادن ، آبهای تحت الارضی، بیوسفر، تروپوسفر و حتی در داخل هواپیماهای بلند پرواز و جو خارجی زمین ، چرخه و سیستم حیات را مورد تهدید قرار داده است . مولکول آلاینده ای که امروز از کارخانه یا منبع آلوده کنندة دیگری مثلاَ در اروپا، وارد محیط می شود اگر تجزیه نشود یا تغییر شکل ندهد احتمالاَ بعد از چندی می تواند در ریة انسانهایی که در قلب جنگلهای آفریقا یا دشتهای وسیع آسیا زندگی می کنند وارد شود .

محیط زیست کنونی انسان در اثر فعالیتهای آدمی همواره در معرض آلودگیهای مختلف قرار دارند و با توجه به اختلافاتی که انسان پرتعدادتر و پرمصرف تر از گذشته ، بر منابع محیطی وارد می آورند لازم است به بررسی مختصری از انواع، منابع و عوارض آلوده کننده های محیطی بر روی انسان ، نبات، حیوانات و مواد مختلف پرداخته شود 

موضوع:  تاثیر کارخانجات بر الودگی محیط زیست

عناوین موجود :

مقدمه

آلودگی محیط زیست

آلودگی آب

تأ ثیر فاضلاب وپس ابهای صنعتی کارخانجات بر آبزیان

فاضلاب کار خانجات متالوژی مثل :

راهکارها

آلودگی هوا

دی اکسید گوگرد:

ذرات معلق:

اکسیدهای نیتروژن:

منوکسید کربن:

ازن:

سرب:

مه دود نور شیمیایی:

باران اسیدی:

راهکارها

آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت کارخانه ها بر محیط زیست :

انواع آلودگیها

منابع‌ آلودگی هوا:

منابع آلودگی هوا:

عوامل آلودگی هوا:

اکسیدهای گوگرد :

اکسیدهای ازت:

هیدروکربورها:

ذرات معلق در هوا:

مواد رادیو اکتیو:

تأثیرات:

آلودگی آب:

1 – ضایعات تقاضا کنندة اکسیژن :

2 – عوامل چرک زا:

3 – مواد غذایی گیاهی :

4 – مواد شیمیایی آلی :

5 – عناصر و ترکیبات معدنی:

6 – رسوبات:

7 – مواد رادیواکتیو :

8 – حرارت :

تأ ثیر فاضلاب وپس ابهای صنعتی کارخانجات بر آبزیان  

هدف :

بحث :

تاثیرات زیست محیطی کارخانه ها :

منابع آلودگی :

بیماری های ناشی از قرار گیری در معرض نیکل :

علائم ناشی از آلودگی به عنصر :

جنبه های زیست محیطی ذوب نیکل :

بازیافت از منابع ثانویه

اثرات زیست محیطی استخراج آلومینیوم

مراحل تولید آلومینیوم در روش الکتریکی عبارت اند از:

اثرات زیست محیطی استخراج آلومینیوم

مراحل تولید آلومینیوم در روش الکتریکی عبارت اند از:

اثرات زیست محیطی:

1- استخراج و آماده سازی بوکسیت :

تست های ردیاب :   

 تست های پمپاژ بلند مدت:

تست های تزریق:

چاه های عمودی و تو نل ها:

عملیات تخلیه: 

حفاری:   

کاواکهای آزمایشی:    

2- تولید Al2O3 خالص:

3- استخراج الکتریکی آلومینیوم:

گوگرد و تاثیرات :

خطرهای زیست محیطی وپژوهش برای رهایی از آنها :

1 -  زغال سنگ

2 -  پالایشگاههای نفت :

3 - کارخانه های ذوب فلز :

4 -  باطله های کودها :

5 -  ترابری گوگرد پودری :

نتیجه گیری

منابع

آلودگی محیط زیست

یکی از بحران های امروزی که آن را بیشتر زاییده ی گسترش تکنولوژی و پیشرفتهای صنعتی و کشاورزی می دانند ، آلودگی محیط زیست است . اگر کنترلی برروند رشد تصاعدی این پدیده انجام نگیرد با فاجعه محیط زیست روبرو خواهیم شد. در یک تعریف ساده، آلودگی محیط زیست عبارتست از هرگونه تغییر در ویژگیهای اجزای محیط زیست به طوری که استفاده پیشین از آنها را ناممکن کند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم حیات موجودات زنده را به مخاطره اندازد. محیط زیست را می توان آب، خاک، هوا و موجودات زنده دانست.

آلودگی آب 

آب، مایعی حیاتی است که نقش بسیار مهمی در حفظ و بقای موجودات زنده دارد و انجام بیشتر واکنش های شیمیایی نیز مستلزم وجود محیط آبی است. با توجه به خواص ویژه و منحصر به فرد که این ماده از آن برخوردار است، می توان گفت نقش تنظیم کننده ای در طبیعت داشته و مانع تغییرات ناگهانی دما در محیط می شود. این در حالی است که بخش قابل توجهی از آب مصرفی در محیط های خانگی، صنعتی و مزارع کشاورزی تبدیل به پساب می شود که می تواند منجر به آلودگی آب های سطحی و منابع زیرزمینی و همچنین آلودگی محیط زیست شود. به طور کلی ، اثر آلوده کننده های آب بر آبهای سطحی بیشتر مشهود است ، زیرا از طرفی تخلیه ی فاضلابهای صنعتی باعث تغییر ترکیب آب می شود و از سوی دیگر ، بارندگیهای شدید در هوای آلوده و همچنین شست و شوی زمینهای زراعتی آغشته به کودها و آفت کشها باعث ورود بسیاری مواد شیمیایی در آبهای سطحی و حتی آبهای زیر زمینی می شود.

پسابهای گرم صنعتی گرچه فاقد مواد شیمیایی هستند ، اما به علت به هم زدن شرایط زندگی آبزیان ، نوعی آلودگی معروف به آلودگی گرمایی در آب بوجود می آورند.

 فاضلاب های صنعتی، فاضلاب هایی هستند که ترکیب شیمیایی آنها به نوع فعالیت صنعتی ایجادکننده این نوع فاضلاب ها بستگی دارد. ورود فاضلاب های صنعتی به دریاها سبب آلودگی آب و در نتیجه مرگ آبزیان خواهد شد. کارخانه ها و فرآورده های تولیدی آنها سبب آلودگی شیمیایی پساب های صنعتی می شود. آرسنیک، جیوه و سرب از مهم ترین ترکیبات شیمیایی موجود در پساب کارخانه های تولید کاغذ، پلاستیک و مواد شیمیایی دفع آفات گیاهی هستند که سبب آلودگی محیط زیست و آب های جاری و سطحی می شوند. در سال های گذشته بسیاری از رودخانه ها با ترکیبات شیمیایی که در کارخانه های پلاستیک سازی به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می گرفتند، آلوده شدند که بر اثر آن افراد ساکن در مناطق اطراف این رودخانه ها به علت تجمع جیوه در بافت های بدنشان به بیماری های مختلفی مبتلاشدند و علاوه بر این به علت آلودگی آب آشامیدنی با مواد شیمیایی موجود در پساب این کارخانه ها، هزاران نفر جان خود را از دست داده و یا هزاران کودک، زندگی در این کره خاکی را با بیماری ها و نواقص مادرزادی آغاز کردند. یکی از مهم ترین پیامدهای نامطلوب ناشی از تخلیه فاضلاب های صنعتی در آب های سطحی، مرگ ومیر حیوانات آبزی بخصوص ماهی هاست که متلاشی شدن اجساد و بقایای این موجودات نیز سبب افزایش آلودگی های زیست محیطی در آن منطقه خواهد شد.

 

هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.