دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

دانلود پروژه مقاله تحقیق

مقاله تحقیق پروژه پایان نامه

پروژه کار اجباری کودکان

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر27  صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

پروژه کودکان کار و خیابان

دوران کودکی در رشد و سلامت کودکان وشکل‌گیری شخصیت آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است و توجه به نیازها و حقوق اساسی آنان در این سال‌های حساس، نقش مهمی در پرورش کودکانی توانمند و شایسته برای خود وجامعه‌ای که سازندگان آینده آن هستند، ایفا می‌کند. وجود آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در هرجامعه‌ای، کودکان را بیشتر از گروه‌های دیگر در معرض خطر قرار می‌دهد و به رشد و سلامت آنان آسیب می‌رساند.در کشور ما نیز، کودکان به دلایل مختلف (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...) با آسیب‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو هستند. کودکان کار و خیابان ازجمله کودکان در معرض آسیب هستند که عمدتاً به دلایل اقتصادی، بیشترین وقت خود را 

موضوع:

پروژه کودکان کار و خیابان

فهرست مطالب

مقدمه :

کودکان کار

کودکان خیابان

ریشه یابی معضل «کودکان خیابانی»

رشد احساس مسئولیت برای اقدام 

حذف کار کودکان بخش جدای ناپذیری از دستور کار ILO است 

 ضرورت تشکیل بخش بهداشت جهانی شایسته...

مطالبات بخش بهداشت NGO

اقدامات انجام شده بخش بهداشت

ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان:

اهداف بانک اطلاعات

برنامه‌های بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان:

مهم ترین مشکلات کودکان کار و خیابان

پیشنهادهایی برای کاهش کار کودکان و کودکان کار

چگونه مى‌توان محیطى حمایتى براى کودکان کار فراهم کرد؟ 

● چه باید کرد؟

توصیه‌

نتیجه گیری :

منابع :

مقدمه :

دوران کودکی در رشد و سلامت کودکان وشکل‌گیری شخصیت آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است و توجه به نیازها و حقوق اساسی آنان در این سال‌های حساس، نقش مهمی در پرورش کودکانی توانمند و شایسته برای خود وجامعه‌ای که سازندگان آینده آن هستند، ایفا می‌کند. وجود آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در هرجامعه‌ای، کودکان را بیشتر از گروه‌های دیگر در معرض خطر قرار می‌دهد و به رشد و سلامت آنان آسیب می‌رساند.در کشور ما نیز، کودکان به دلایل مختلف (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...) با آسیب‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو هستند. کودکان کار و خیابان ازجمله کودکان در معرض آسیب هستند که عمدتاً به دلایل اقتصادی، بیشترین وقت خود را در محیط‌های نا‌امن و پرمخاطرة خیابان می‌گذرانند. این کودکان، به‌ویژه دختران، بیشتر در معرض خطرات گوناگون قرار می‌گیرند. براساس پژوهش‌های انجام شده در مورد وضعیت این کودکان در کشور ما، آن‌ها از حقوق اولیه خود مثل آموزش، بهداشت، تغذیه مناسب و...محرومند و در همه زمینه‌های رشد (جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی) با مشکلات فراوانی مواجه هستند و از نارسایی‌های زیادی رنج می‌برند. کودکان کار  و خیابان باوجود مشکلات متعددی که آنان را در معرض خطر قرار می‌دهد، از حمایت‌های آموزشی، بهداشتی، روانی و اجتماعی لازم برخودار نیستند و حتی بسیاری از این بچه‌ها که دور از خانواده یا بدون خانواده یا بدسرپرست‌اند، از حمایت‌های خانوادگی نیز محرومند؛ در نتیجه بیشتر دچار مشکلاتو آسیب‌ها می‌شوند.   

شناخت وضعیت، مشکلات و آسیب‌های این کودکان، گردآوری آمار، اطلاعات و منابع گوناگون در مورد آنان، آشنایی با علل و عوامل ایجاد کنندة این آسیب‌ها و افزایش آن‌ها، اولین گام در راه کمک‌رسانی به این کودکان و تلاش برای ایجاد تغییرات لازم در زندگی آنان به‌منظور بهره‌مندی  از حقوقشان است. کمبود اطلاعات و پراکندگی آن‌ها در ارتباط با کودکان در معرض آسیب به‌طور عام و کودکان کار و خیابان به‌طور خاص ازجمله موانعی می‌باشد که در راه برنامه‌‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌های لازم برای رهایی آن‌ها از شرایط آسیب وجود دارد. شکل‌گیری بانک اطلاعات کودکان کار و خیابان می‌تواند در این زمینه، راه‌گشا باشد.


هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.